sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăStiri InterneAtenție la campaniile de vânzări cu preț redus

Atenție la campaniile de vânzări cu preț redus

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a desfășurat, în perioada 07.08–25.08.2017, o acțiune de verificare a respectării prevederilor legale în cadrul vânzărilor cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoționale etc). Date sintetice:
– Au fost verificați 479 de operatori economici. La 238 din cei 479 de operatori economici controlați, reprezentând 49,68%, s-au depistat abateri de la prevederile legale.

Măsuri dispuse și sancțiuni aplicate: pentru abaterile constatate, operatorilor economici li s-au aplicat 277 de sancțiuni, din care și 151 de amenzi contravenționale în valoare totală de 589.000 de lei și 126 de avertismente.

Printre deficiențele constatate de comisarii ANPC se numără: lipsa afișării perioadei vânzărilor de soldare, anunțuri incomplete, nerespectarea perioadei maxime de soldare de 45 de zile, lipsa listei de inventar cu produsele supuse lichidării, practici incorecte, lipsa informațiilor detaliate privind soldarea sau lichidarea de stoc, afișarea necorespunzătoare a prețurilor etc.

Sfaturi pentru consumatorii care achiziționează produse cu preț redus:
– să știe că orice vânzare cu preț redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoțională etc), trebuie să fie însoțită sau precedată de publicitate și anunțată sub denumirea ei („soldare/soldări/solduri”, “lichidare”, “promoții” etc), însoțită de data de debut și de durata acesteia;
– să știe că, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informați cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai “în limita stocului disponibil”;
– să verifice dacă oferta mai este valabilă în momentul respectiv;
– să verifice dacă reducerea de prețuri anunțată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, daca prețul afișat este cel facturat);
– la achiziționarea pachetelor promoționale de tipul „3 la preț de 2”, trebuie să verifice prețul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu prețul pachetului promoțional;
– să solicite informații suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afișe sau pliante, prin anunțuri pe site etc);
– să știe că orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat; fie prin mențiunile „preț nou”, „preț vechi” lângă sumele corespunzătoare; fie prin menționarea procentului de reducere și a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preț redus (soldare, lichidare, promoționale etc). (sursa: Biroul de presă al ANPC)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Atenție la campaniile de vânzări cu preț redus

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a desfășurat, în perioada 07.08–25.08.2017, o acțiune de verificare a respectării prevederilor legale în cadrul vânzărilor cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoționale etc). Date sintetice:
– Au fost verificați 479 de operatori economici. La 238 din cei 479 de operatori economici controlați, reprezentând 49,68%, s-au depistat abateri de la prevederile legale.

Măsuri dispuse și sancțiuni aplicate: pentru abaterile constatate, operatorilor economici li s-au aplicat 277 de sancțiuni, din care și 151 de amenzi contravenționale în valoare totală de 589.000 de lei și 126 de avertismente.

Printre deficiențele constatate de comisarii ANPC se numără: lipsa afișării perioadei vânzărilor de soldare, anunțuri incomplete, nerespectarea perioadei maxime de soldare de 45 de zile, lipsa listei de inventar cu produsele supuse lichidării, practici incorecte, lipsa informațiilor detaliate privind soldarea sau lichidarea de stoc, afișarea necorespunzătoare a prețurilor etc.

Sfaturi pentru consumatorii care achiziționează produse cu preț redus:
– să știe că orice vânzare cu preț redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoțională etc), trebuie să fie însoțită sau precedată de publicitate și anunțată sub denumirea ei („soldare/soldări/solduri”, “lichidare”, “promoții” etc), însoțită de data de debut și de durata acesteia;
– să știe că, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informați cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai “în limita stocului disponibil”;
– să verifice dacă oferta mai este valabilă în momentul respectiv;
– să verifice dacă reducerea de prețuri anunțată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, daca prețul afișat este cel facturat);
– la achiziționarea pachetelor promoționale de tipul „3 la preț de 2”, trebuie să verifice prețul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu prețul pachetului promoțional;
– să solicite informații suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afișe sau pliante, prin anunțuri pe site etc);
– să știe că orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat; fie prin mențiunile „preț nou”, „preț vechi” lângă sumele corespunzătoare; fie prin menționarea procentului de reducere și a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preț redus (soldare, lichidare, promoționale etc). (sursa: Biroul de presă al ANPC)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu