NEWS ALERT

Înșelăciune de 20.000 lei prin metoda „Accidentul” la Focșani

master
16:28, 30 decembrie 2016

O focăneancă a fost păcălită să plătească 20.000 lei pentru ca fiul ei să scape de un accident inventat; o bătrână de 82 de ani a fost trezită la 2 noapte și înșelată de 920 lei, sub pretextul că nepoata ei a ajuns la spital în urma unui accident grav, informează IPJ Vrancea.
Înșelăciuni cercetate de polițiști
La data de 30 decembrie a.c., polițiștii focșăneni au fost sesizați de o femeie de 61 ani, din localitate, despre faptul că în seara zilei de 29 decembrie a.c., în jurul orei 23.30, în timp ce se afla la domiciliu a fost contactată telefonic de o tânără și un presupus medic, i-ar fi anunțat telefonic faptul că fiul ei a avut un accident grav și că pentru a fi salvat este nevoie de suma de 20000 lei.
În timpul discuției telefonice, i s-ar fi cerut adresa, iar acolo s-ar fi prezentat și ar fi ridicat suma banii un tânăr necunoscut.
Cercetările continuă în vederea identificării autorului și recuperarea prejudiciului cauzat.

La data de 30 decembrie a.c., ora 02.53, polițiștii focșăneni au fost sesizați de o femeie de 82 ani, din localitate, despre faptul ca în jurul orei 02.00, în timp ce se afla la domiciliu, ar fi fost trezită de apelul telefonului fix, iar un bărbat necunoscut care s-a recomandat a fi doctor la Spitalul Focșani și care prezentându-i o situație nereală, a determinat-o să dea altei persoane necunoscute suma de 920 lei, sumă care ar fi fost necesară unei intervenții chirurgicale pentru nepoata ei care fusese adusă la spital ca urmare a unui accident rutier grav.
Cercetările continuă în vederea identificării autorului și recuperarea prejudiciului cauzat.

Pentru prevenirea unor astfel de situații, polițiștii vă recomandă să manifestați prudentă în cazul în care primiți un astfel de telefon și să nu dați curs respectivelor solicitări, în ciuda reacției emoționale de moment.
Înainte de a vă oferi ajutorul, aveți în vedere și următoarele aspecte:
În cazul unui accident, nu există noțiunea de plată a unor despăgubiri, decât în urma unei hotărâri judecătorești în acest sens sau dacă este făcută prin intermediul unor societăți de asigurări.

Orice accident/ eveniment de circulație are două variante de soluționare:
1) depunerea unei plângeri la unitatea de politie care se va ocupa mai departe de cazul respectiv;
2) înțelegerea amiabilă a parților, ceea ce presupune repararea daunelor folosind polița de asigurare auto obligatorie.
Orice alte variante sunt excluse, iar dacă sunt puse în practică ele nu sunt legale.
Oricine poate fi victima unui accident dar, într-un moment critic ca acesta, singura urgentă este cea medicală, nicidecum aspectul financiar. Atât victima, cât și autorul unui accident nu au nevoie de bani ca să primească îngrijiri medicale.

De asemenea, trebuie să cunoașteți faptul că, în conformitate cu reglementările în vigoare, un accident de orice fel, mai ales unul rutier grav, este de obicei anunțat de persoane oficiale, abilitate să facă acest lucru.
Chiar dacă ar putea exista alte surse, care să transmită informația înainte ca aceasta să vă parvină în mod oficial, datele trebuie verificate înainte de a întreprinde vreo acțiune. În niciun caz nu dați crezare imediat unor „povești” anunțate telefonic de persoane care pretind că au calitate oficială, ci verificați informația printr-un apel la 112 sau sesizați cea mai apropiată unitate de politie.

Polițiștii vrânceni vă recomandă:
– verificați dacă ruda în cauză a fost implicată într-un eveniment rutier (cereți date despre unitatea medicală, de politie sau parchet unde s-ar afla aceasta și sunați pentru confirmare). În astfel de situații, reprezentanții Poliției sau Parchetului nu rețin telefoanele mobile ale parților implicate în accidente rutiere;
– dacă sunteți contactat de un „binevoitor”, care vă apelează în numele unei rude apropiate, și nu ați putut verifica veridicitatea informațiilor, solicitați-i acestuia o întâlnire directă și anunțați Poliția la numărul de urgentă 112 pentru a vă acorda sprijin;
– fiți atenți la persoanele cu care intrați în contact, pe stradă, în jurul blocului, aparent întâmplător. Este posibil ca acestea să vă urmărească, să încerce să se împrietenească cu dumneavoastră și să afle detalii despre familie sau vecini;
– nu primiți în locuință persoane care pretind că sunt de la diverse societăți comerciale (de furnizare a unor servicii, firme de curierat, comis voiajori etc.), decât după ce ați verificat actul de identitate și legitimația de serviciu. Nu le furnizați acestora informații despre membrii familiei dumneavoastră sau despre vecini.

Citeste si:

×