sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăActualitateISU Vrancea primeşte o autospecială de ultimă generaţie

ISU Vrancea primeşte o autospecială de ultimă generaţie

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Vrancea primeşte o autospecială performantă, de mare capacitate, cumpărată din fonduri europene alocate României prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, Axa prioritară 5 – Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea și gestionarea riscurilor. Noua achiziţie are echipamente de prim ajutor medical, şi poate efectua misiuni în zone cu drumuri greu accesibile, în orice anotimp al anului. ISU Vrancea şi alte 7 inspectorate judeţene se află în primul val de dotare prin fondurile europene alocate României pentru perioada 2014 – 2020, informează Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă:

Astăzi, 28 iulie a.c., la sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dealul Spirii” Bucureşti-Ilfov s-a desfășurat evenimentul prilejuit de distribuirea a opt autospeciale pentru stingere de mare capacitate, achiziționate în cadrul Proiectului ,,Răspunsul eficient salvează vieţi II” (Efficient Response Saves Lives II).
Cele opt autospeciale performante vor asigura intervenția optimă la misiunile pentru care suntem solicitați, iar astăzi acestea vor completa parcurile auto ale Inspectoratelor pentru Situații de Urgență din județele Bistrița-Năsăud, Brașov, Hunedoara, Mureș, Sibiu, Vrancea, Iași și Suceava.
Noile autospeciale, cu o capacitate de 5000 litri de apă, sunt destinate intervențiilor pentru stingerea incendiilor și asigurarea necesarului de apă în comunitățile afectate de producerea situațiilor de urgență. Totodată, acestea dispun de echipamente de prim ajutor medical, iar prin caracteristicile lor, pot efectua misiuni în zone cu drumuri greu accesibile, în orice anotimp al anului.
Activitatea s-a bucurat de participarea șefului Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Secretar de Stat dr. Raed Arafat, inspectorul general al IGSU, general de brigadă dr. Ovidiu Vasilică, precum și alți specialiști ai instituției noastre.
Oficialii prezenți la eveniment au subliniat importanța achiziționării unor autospeciale noi și performante, care să înlocuiască mașinile de stingere incendii, cu durata de utilizare depășită și o vechime de peste 30 de ani.
Cele opt autospeciale reprezintă debutul unui proiect amplu, prin intermediul căruia Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă va achiziționa autospeciale cu echipament specific pentru transportul scafandrilor la intervenție, motopompe remorcabile de mare capacitate, autopompe cisternă de mare capacitate (5000 litri și 9000 litri), ambarcațiuni de salvare din aluminiu cu motor, autocamioane transport materiale la intervenție și autospeciale transport a personalului; pompieri dotare IGSU
Descriere proiect:
Proiectul ,,Răspunsul eficient salvează vieţi II” face parte din seria acțiunilor pe care instituția noastră le-a demarat pentru asigurarea unui management al situațiilor de urgență modern, performant, capabil să furnizeze servicii de calitate superioară beneficiarilor noștri: cetățenii. Acestea deziderat se pot realiza prin atragerea fondurilor necesare dotării efectivelor cu echipamente și tehnică performante care să acopere paleta riscurilor aflate în gestionare și care să asigure protecția salvatorilor la intervenții.
Inspectoratul General Pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) deține calitatea de aplicant în cadrul Proiectului ,,Răspunsul eficient salvează vieţi II” (Efficient Response Saves Lives II), finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, Axa prioritară 5 – Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea și gestionarea riscurilor.
Proiectul are ca obiectiv general dezvoltarea capabilității de salvare a vieţii semenilor şi creșterea gradului de protecţie, prin eficientizarea capacităţii de răspuns în caz de dezastre.
Obiectivele specifice ale proiectului urmăresc creșterea capacităţii de răspuns la dezastre (inundații, alunecări de teren, incendii) cu echipamente și mijloace tehnice, precum și creșterea eficienței intervențiilor în zonele greu accesibile.
Proiectul se va derula pe parcursul acestui an și beneficiază de un buget total de 24.517.780,50 Euro (110.410.920,90 RON).
Necesitatea derulării proiectului şi oportunitatea implementării acestuia s-au dovedit a fi justificate de situaţia înregistrată la nivel naţional în ceea ce priveşte asigurarea cu autospeciale şi utilaje a serviciilor profesioniste pentru situaţii de urgenţă, caracterizate de o durată de exploatare depășită, dar și de insuficiența unor tipuri de mijloace raportată la specificul misiunilor.
Principalele beneficii ale implementării proiectului ,,Răspunsul eficient salvează vieţi II” constau în creșterea gradului de siguranță a cetățeanului și optimizarea intervențiilor specifice prin acoperirea deficitului de autospeciale, utilaje și echipamente, completarea și înlocuirea celor uzate sau cu norma de funcționare depășită, precum și perfecționarea sistemului de pregătire a personalului care execută, misiuni de căutaresalvare în mediul acvatic sau în zonele afectate de inundații, alunecări de teren și incendii. (Foto: IGSU)

INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
BIROUL INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

ISU Vrancea primeşte o autospecială de ultimă generaţie

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Vrancea primeşte o autospecială performantă, de mare capacitate, cumpărată din fonduri europene alocate României prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, Axa prioritară 5 – Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea și gestionarea riscurilor. Noua achiziţie are echipamente de prim ajutor medical, şi poate efectua misiuni în zone cu drumuri greu accesibile, în orice anotimp al anului. ISU Vrancea şi alte 7 inspectorate judeţene se află în primul val de dotare prin fondurile europene alocate României pentru perioada 2014 – 2020, informează Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă:

Astăzi, 28 iulie a.c., la sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dealul Spirii” Bucureşti-Ilfov s-a desfășurat evenimentul prilejuit de distribuirea a opt autospeciale pentru stingere de mare capacitate, achiziționate în cadrul Proiectului ,,Răspunsul eficient salvează vieţi II” (Efficient Response Saves Lives II).
Cele opt autospeciale performante vor asigura intervenția optimă la misiunile pentru care suntem solicitați, iar astăzi acestea vor completa parcurile auto ale Inspectoratelor pentru Situații de Urgență din județele Bistrița-Năsăud, Brașov, Hunedoara, Mureș, Sibiu, Vrancea, Iași și Suceava.
Noile autospeciale, cu o capacitate de 5000 litri de apă, sunt destinate intervențiilor pentru stingerea incendiilor și asigurarea necesarului de apă în comunitățile afectate de producerea situațiilor de urgență. Totodată, acestea dispun de echipamente de prim ajutor medical, iar prin caracteristicile lor, pot efectua misiuni în zone cu drumuri greu accesibile, în orice anotimp al anului.
Activitatea s-a bucurat de participarea șefului Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Secretar de Stat dr. Raed Arafat, inspectorul general al IGSU, general de brigadă dr. Ovidiu Vasilică, precum și alți specialiști ai instituției noastre.
Oficialii prezenți la eveniment au subliniat importanța achiziționării unor autospeciale noi și performante, care să înlocuiască mașinile de stingere incendii, cu durata de utilizare depășită și o vechime de peste 30 de ani.
Cele opt autospeciale reprezintă debutul unui proiect amplu, prin intermediul căruia Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă va achiziționa autospeciale cu echipament specific pentru transportul scafandrilor la intervenție, motopompe remorcabile de mare capacitate, autopompe cisternă de mare capacitate (5000 litri și 9000 litri), ambarcațiuni de salvare din aluminiu cu motor, autocamioane transport materiale la intervenție și autospeciale transport a personalului; pompieri dotare IGSU
Descriere proiect:
Proiectul ,,Răspunsul eficient salvează vieţi II” face parte din seria acțiunilor pe care instituția noastră le-a demarat pentru asigurarea unui management al situațiilor de urgență modern, performant, capabil să furnizeze servicii de calitate superioară beneficiarilor noștri: cetățenii. Acestea deziderat se pot realiza prin atragerea fondurilor necesare dotării efectivelor cu echipamente și tehnică performante care să acopere paleta riscurilor aflate în gestionare și care să asigure protecția salvatorilor la intervenții.
Inspectoratul General Pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) deține calitatea de aplicant în cadrul Proiectului ,,Răspunsul eficient salvează vieţi II” (Efficient Response Saves Lives II), finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, Axa prioritară 5 – Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea și gestionarea riscurilor.
Proiectul are ca obiectiv general dezvoltarea capabilității de salvare a vieţii semenilor şi creșterea gradului de protecţie, prin eficientizarea capacităţii de răspuns în caz de dezastre.
Obiectivele specifice ale proiectului urmăresc creșterea capacităţii de răspuns la dezastre (inundații, alunecări de teren, incendii) cu echipamente și mijloace tehnice, precum și creșterea eficienței intervențiilor în zonele greu accesibile.
Proiectul se va derula pe parcursul acestui an și beneficiază de un buget total de 24.517.780,50 Euro (110.410.920,90 RON).
Necesitatea derulării proiectului şi oportunitatea implementării acestuia s-au dovedit a fi justificate de situaţia înregistrată la nivel naţional în ceea ce priveşte asigurarea cu autospeciale şi utilaje a serviciilor profesioniste pentru situaţii de urgenţă, caracterizate de o durată de exploatare depășită, dar și de insuficiența unor tipuri de mijloace raportată la specificul misiunilor.
Principalele beneficii ale implementării proiectului ,,Răspunsul eficient salvează vieţi II” constau în creșterea gradului de siguranță a cetățeanului și optimizarea intervențiilor specifice prin acoperirea deficitului de autospeciale, utilaje și echipamente, completarea și înlocuirea celor uzate sau cu norma de funcționare depășită, precum și perfecționarea sistemului de pregătire a personalului care execută, misiuni de căutaresalvare în mediul acvatic sau în zonele afectate de inundații, alunecări de teren și incendii. (Foto: IGSU)

INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
BIROUL INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu