Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea reaminteşte societăţilor, societăţilor/ companiilor naţionale, regiilor autonome, institutelor naționale de cercetare-dezvoltare, subunităţilor fără personalitate juridică din România care aparțin unor persoane juridice cu sediul în străinătate, cu excepţia subunităților deschise în România de societăți rezidente în state aparținând Spațiului Economic European că termenul de depunere a situaţiilor financiare anuale pentru anul 2021 este de 150 de zile de la încheierea exercițiului financiar, respectiv data de 30.05.2022. Situațiile financiare/raportările anuale se întocmesc cu ajutorul programelor de asistenţă existente pe site-ul www.anaf.ro – secțiunea Servicii on-line/ Descărcare declarații electronice /Descărcare declarații şi se depun în formă electronică pe portalul www.eguvernare.ro, semnate cu certificat digital calificat.
Recomandăm contribuabililor să aibă în vedere verificarea coerenţei şi corectitudinii datelor şi corelarea informațiilor reflectate în declaraţiile de impozite şi taxe cu informațiile/datele/impozitele înscrise în situațiile financiare/raportările anuale pentru evitarea neconcordantelor.
Baza legală: O.M.F. nr. 85 din 26 ianuarie 2022 privind principalele aspecte legate de întocmirea si depunerea situațiilor financiare anuale şi a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor, precum şi pentru reglementarea unor aspecte contabile publicat în Monitorul Oficial nr. 100 din 1 februarie 2022. (Compartiment de comunicare, AJFP Vrancea)