Având în vedere faptul că este perioada vacanțelor de iarnă, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor vă reamintește care sunt drepturile pasagerilor pe transportul aerian, reglementate la nivel comunitar prin Regulamentul (CE) nr. 261/2004. Regulamentul doreşte să ofere protecţie pasagerilor pe transportul aerian. În acest sens, Regulamentul stabileşte drepturile minime ale pasagerilor pentru cazurile identificate în acesta.
În ce cazuri se aplică prevederile Regulamentului?
Regulamentul se aplică atunci când are loc unul din următoarele incidente:
– refuz la îmbarcare
– anulare zbor
– întârziere prelungită
– declasare
– neinformare pasageri
Regulamentul se aplică în cazul zborurilor care:
– pleacă de pe un aeroport situat pe teritoriul unui stat membru;
sau care
– pleacă de pe un aeroport situat într-un stat care nu este membru al UE spre un aeroport comunitar, iar zborurile sunt efectuate de transportatori UE.
sau care
– pleacă de pe un aeroport situat într-un stat care nu este membru al UE spre un aeroport comunitar, iar zborurile sunt efectuate de transportatori UE.
Mai multe detalii găsiți pe site-ul Autorității naționale pentru Protecția Consumatorilor.