Moldova Vrea Autostradă îi adresează o scrisoarea deschisă lui Klaus Iohannis, președintele României. Asociația îi solicită domnului președinte ca, în contextul participării sale la viitoarea întrunire a Consiliului European, începând cu data de 20 februarie 2020, să apere cu predilecție alocarea de fonduri pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere de transport.
Întrunirea membrilor Consiliului European de la sfârșitul lunii februarie va avea pe agendă discuții privind structura, destinația și alocările bugetare către statele membre din Cadrul Financiar Multianual pentru perioada 2021-2027. Considerăm că este un moment decisiv pentru România să poată dobândi garanția că alocările financiare pentru construcția de autostrăzi vor avea continuitate în următorii ani. Atașat, găsiți, textul integral, Scrisoarea deschisă adresată domnului președinte Klaus Iohannis:Stimate Domnule Președinte,Vă mulțumim pentru susținerea constantă pe care o arătați pentru dezvoltarea infrastructurii
rutiere în regiunea Moldovei, reiterată în tot intervalul dintre momentul emiterii decretului nr. 1.120 din 29 noiembrie 2018, pentru promulgarea Legii privind aprobarea obiectivului de investiții Autostrada Iași-Târgu Mureș (Autostrada Unirii) și, cel mai recent, momentul declarațiilor publice ale Excelenței dumneavoastră privind autostrăzile Moldovei, în cadrul evenimentelor prilejuite de festivitățile din 24 ianuarie 2020, Iași – Ziua Unirii Principatelor Române. În contextul negocierilor care se poartă în acest moment privind structura, destinația și alocările bugetare către statele membre din Cadrul Financiar Multianual pentru perioada 2021-2027 în vederea îndeplinirea politicilor privind coeziunea teritorială, interconectivitatea și dezvoltarea durabilă în cadrul Uniunii Europene, dar și a riscului de diminuare substanțială a alocărilor financiare UE către finanțarea infrastructurii rutieră a României, Asociația civică “MOLDOVA VREA AUTOSTRADĂ” vă solicită respectuos următoarele:
Întrunirea membrilor Consiliului European de la sfârșitul lunii februarie va avea pe agendă discuții privind structura, destinația și alocările bugetare către statele membre din Cadrul Financiar Multianual pentru perioada 2021-2027. Considerăm că este un moment decisiv pentru România să poată dobândi garanția că alocările financiare pentru construcția de autostrăzi vor avea continuitate în următorii ani. Atașat, găsiți, textul integral, Scrisoarea deschisă adresată domnului președinte Klaus Iohannis:Stimate Domnule Președinte,Vă mulțumim pentru susținerea constantă pe care o arătați pentru dezvoltarea infrastructurii
rutiere în regiunea Moldovei, reiterată în tot intervalul dintre momentul emiterii decretului nr. 1.120 din 29 noiembrie 2018, pentru promulgarea Legii privind aprobarea obiectivului de investiții Autostrada Iași-Târgu Mureș (Autostrada Unirii) și, cel mai recent, momentul declarațiilor publice ale Excelenței dumneavoastră privind autostrăzile Moldovei, în cadrul evenimentelor prilejuite de festivitățile din 24 ianuarie 2020, Iași – Ziua Unirii Principatelor Române. În contextul negocierilor care se poartă în acest moment privind structura, destinația și alocările bugetare către statele membre din Cadrul Financiar Multianual pentru perioada 2021-2027 în vederea îndeplinirea politicilor privind coeziunea teritorială, interconectivitatea și dezvoltarea durabilă în cadrul Uniunii Europene, dar și a riscului de diminuare substanțială a alocărilor financiare UE către finanțarea infrastructurii rutieră a României, Asociația civică “MOLDOVA VREA AUTOSTRADĂ” vă solicită respectuos următoarele:
- urmărirea, în procesul de negociere, a interesului României de asigurare a continuității finanțării din partea Uniunii Europene a infrastructurii rutiere a României, în special a infrastructurii rutiere de pe coridoarele principale TEN-T CORE, în regiunile în care lipsa acesteia are cel mare impact negativ (Autostrăzile A7 si A8);
- efectuarea de demersuri cu caracter de mediere specifice funcției prezidențiale în vederea capacitării, determinării și motivării tuturor forțelor politice românești reprezentate în Parlamentul European pentru a lupta și produce rezultate favorabile dezvoltării coezive a tuturor regiunilor României, în special a acelora care se confruntă cu lipsa TOTALĂ a autostrăzilor.
Solicitarea vine în contextul participării dumneavoastră la întrunirea Consiliului European,
începând cu data de 20 februarie 2020, în cadrul căreia subiectul principal va fi elaborarea strategiei bugetare pentru perioada 2021 – 2027 și stabilirea domeniilor prioritare de finanțare. Regiunea de Nord-Est a României – Moldova – este astăzi un teritoriu slab dezvoltat economic și marginalizat, una dintre principalele cauze fiind lipsa infrastructurii rutiere și feroviare adecvate, care a favorizat declinul accelerat al regiunii și imposibilitatea de a valorifica potențialul și resursele acestui teritoriu. În ultimii ani, chiar și după promulgarea Legii nr. 291/2018 , indicatorii de coeziune și nivel de trai raportați la celelalte regiuni ale României care au avut acces la finanțări pentru infrastructură de transport au cunoscut stagnări sau înrăutățiri, migrația forței de muncă este la cote mari, în lipsa unei autostrăzi. Moldova fiind condamnată pe termen nedefinit la subdezvoltare și izolare.
Vă mulțumim!
Asociația „Moldova Vrea Autostradă”
începând cu data de 20 februarie 2020, în cadrul căreia subiectul principal va fi elaborarea strategiei bugetare pentru perioada 2021 – 2027 și stabilirea domeniilor prioritare de finanțare. Regiunea de Nord-Est a României – Moldova – este astăzi un teritoriu slab dezvoltat economic și marginalizat, una dintre principalele cauze fiind lipsa infrastructurii rutiere și feroviare adecvate, care a favorizat declinul accelerat al regiunii și imposibilitatea de a valorifica potențialul și resursele acestui teritoriu. În ultimii ani, chiar și după promulgarea Legii nr. 291/2018 , indicatorii de coeziune și nivel de trai raportați la celelalte regiuni ale României care au avut acces la finanțări pentru infrastructură de transport au cunoscut stagnări sau înrăutățiri, migrația forței de muncă este la cote mari, în lipsa unei autostrăzi. Moldova fiind condamnată pe termen nedefinit la subdezvoltare și izolare.
Vă mulțumim!
Asociația „Moldova Vrea Autostradă”