Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, prin Administrația Fondului pentru Mediu, a demarat marți, 17 martie, programul Rabla Clasic. De această dată, programul de reînnoire a parcului auto vine cu mai multe noutăți, una fiind o premieră absolută: posibilitatea de a achiziționa motociclete. ”Încercăm, chiar și în aceste momente grele, să susținem politicile de mediu, să vă sprijinim pe voi și să ne respectăm promisiunile. Trebuie să fim atenți în această perioadă și să evităm cât se poate suprapunerea celor doi factori care ne pot afecta: coronavirus și calitatea aerului. Dacă v-ați uitat în ultimele zile pe starea aerului din România, poate ați observat că aceasta a fost una foarte bună. Însă, am ajuns să atingem această stare doar pentru că izolarea ne-a făcut pe mulți dintre noi să ne parcăm mașinile și să rămânem acasă. Gândiți-vă cum ar fi să avem aceleași date de aer într-o perioadă de activitate normală. Eu cred că se poate!”, a declarat Costel Alexe, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor. În prezent, echipa de la AFM lucrează la modificarea procedurii, astfel încât prezența fizică a beneficiarului la sediul dealerului să nu mai fie necesară. ”Având în vedere condițiile speciale în care ne regăsim, le-am cerut colegilor mei de la AFM să analizeze posibilitatea de transmitere digitalizată a documentelor în cadrul programului. Sper ca în zilele care urmează să avem gata un sistem online și să puteți parcurge aproape toți pașii de acasă”, a adăugat Costel Alexe.
Caracteristicile programului din acest an sunt: cel mai mare buget – 405 milioane de lei și cel mai mare număr de beneficiari din ultimii 15 ani – în jur de 60.000; valoarea primei de casare rămâne la 6.500 de lei (această primă poate să crească cu încă 1.000 de lei dacă mașina pe care o alege beneficiarul are pragul de emisii de 96 de g de CO2 per km); s-a introdus un eco-bonus nou în Rabla Clasic de anul acesta: valoarea lui este de 1.000 de lei, care se pot adăuga la cei 6.500 de lei, în cazul în care este aleasă o mașină cu sistem GPL sau GNC; a crescut eco-bonusul pentru mașinile hibride convențional (cele care nu se încarcă la priză) de la 1.700 de lei la 2.500 de lei.