Vicepremierul Raluca Turcan a făcut referire, astăzi, la variantele de lucru privind anul școlar 2019-2020. Vicepremierul a prezentat, într-o intervenție la Radio France International, cele 3 variante luate în calcul în contextul pandemiei de coronavirus. ”Am solicitat o analiză din partea Ministerului Educației, tocmai pentru a vedea cum se desfășoară educația online și în baza programelor speciale create în parteneriat cu TVR pe educația copiilor. Plecăm de la principiul că nicio evaluare nu poate să fie în afara materiei predate. Dacă efectele predării online vom vedea că ating toate segmentele sociale, pentru că, evident, România are și segmente extrem de vulnerabile, unde accesul la internet este îngrădit, unde inclusiv accesul la televiziune este deficitar, vom vedea în funcție de aceste evaluări cum vom proceda cu anul școlar. (…) Sunt trei etape posibile, cel puțin din perspectiva mea. Una ar fi ca anul școlar să continue și evaluările să fie așa cum au fost prevăzute, dar e un scenariu destul de greu de atins, întrucât deja se prefigurează închiderea școlilor peste perioada anunțată. Al doilea scenariu ar fi al decalării evaluărilor, iar al treilea ar fi al repetării anului, însă vom vedea, e foarte-foarte dificil de afirmat acum care va fi soluția”, a spus Raluca Turcan la RFI. Astfel de variante de lucru sunt luate în calcul la nivelul tuturor țărilor afectate de pandemia de coronavirus.
- Advertisment -