Oficialii Ministerului Transporturilor și ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au prezentat astăzi, la Focșani, câteva dintre obiectivele mari de investiții care vizează și județul Vrancea. Este vorba de Autostrada Moldova A7 și de drumul expres Focșani – Brăila. Pentru Autostrada Moldova se speră ca studiul de fezabilitate să fie aprobat în luna septembrie și, apoi, în octombrie-noiembrie, proiectul tehnic. La drumul expres Focșani-Brăila, lucrurile sunt mai avansate. Acest obiectiv are 3 componente: tronsonul Focșani-Brăila (76 kilometri), varianta ocolitoare a municipiului Galați (21 kilometri) și tronsonul Brăila-Galați (11 kilometri). Pentru tronsonul principal s-a semnat, în iunie, proiectul de execuție, finalizarea fiind în 24 de luni. Potrivit ministrului Transporturilor, urmează și semnarea contractului de execuție pentru celelalte două porțiuni. ”Abia când vom finaliza cele 3 componente ale drumului putem spune că ne-am atins ținta”, a subliniat ministrul Lucian Bode. Acest drum va fi integrat în rețeaua de drumuri care va lega toate regiunile țării.
Cât privește lucrările de întreținere, oficialii CNAIR și ai DRDP Iași au precizat că, în acest an, se vor executa 128,88 de kilometri de covor asfaltic și 500 de kilometri de marcaje pe drumurile naționale din Vrancea, față de doar 12 kilometri de asfaltări, cât s-a făcut anul trecut. Potrivit estimărilor oficiale, ar fi nevoie de circa 376 de milioane de lei pentru întreținerea drumurilor naționale care traversează județul Vrancea. De altfel, rețeaua de drumuri naționale din Vrancea este una foarte mare, în lungime de 490,62 km. Începând cu anul 2003, această rețea a fost ”îmbogățită” cu 320 de kilometri de drumuri ex-județene, ”transferate” la categoria drumuri naționale prin decizia politică a Guvernului PSD. ”Drumurile preluate nu corespundeau caracteristicilor unui drum național (parte carosabilă îngustă, acostamente neamenajate, lucrări de artă cu degradări multiple etc), necesitând, pe lângă lucrări de întreținere, și lucrări cu un volum foarte mare de investiții”, se menționează în rapoartele Secției Drumuri Naționale Vrancea. După finalizarea a 3 kilometri de asfalt la Lepșa, pe DN 2L, se lucrează, în prezent, pe DN 2N și pe DN2-E85. O problemă sensibilă o reprezintă podul de la Jitia, peste râul Râmnicu Sărat, unde s-a impus, deja, restricție de tonaj de maximum 7,5 tone. Soluția aleasă de administratorul drumului este de a construi un pod nou, modern și sigur. Investiția este estimată la circa 5,6 milioane de lei.