Biroul Electoral Central a adoptat o hotărâre cu privire la actele de identitate pe care cetățenii le pot utiliza pentru a putea vota la alegerile locale din 27 septembrie. În primul rând, BEC a stabilit că alegătorul votează numai la secția de votare unde este arondat. Cât privește actul de identitate, BEC a hotărât că un alegător poate vota cu un act de identitate al cărui termen de valabilitate ar fi expirat în perioada 1 martie – 27 septembrie a.c. Printre alte prevederi ale Hotărârii Biroului Electoral Central se numără:
– alegătorul care, până cel mai târziu în data de 4 septembrie, şi-a stabilit reşedinţa la o altă adresă decât cea de domiciliu, votează numai la secţia de votare unde este arondată strada la care îşi are reşedinţa menţionată pe actul de identitate, urmând a fi înscris în lista electorală suplimentară dacă nu a solicitat înscrierea în listele electorate permanente cu adresa de reşedinţă;
– alegătorul care nu şi-a preschimbat actul de identitate după modificarea limitei unităţii administrativ-teritoriale unde îşi are domiciliul sau reşedinţa votează la secţia la care este arondată strada ce figurează la menţiunea privind domiciliul sau reşedinţa înscrisă pe actul de identitate.
– cetăţenii români îşi exercită dreptul de vot pe baza unuia dintre următoarele acte de identitate: cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate ori paşaportul diplomatic, paşaportul diplomatic electronic, paşaportul de serviciu sau paşaportul de serviciu electronic, iar în cazul elevilor din şcolile militare – carnetul de serviciu militar. Totodată, cetăţenii Uniunii Europene înscrişi în lista electorală complementară îşi pot exercita dreptul de vot pe baza oricărui document valabil care le atestă identitatea.
Mai multe detalii despre deciziile Biroului Electoral Central privind actul votării pe site.