Organizatorii Festivalului de Blues de la Focșani au făcut bilanțul celui mai important eveniment cultural-artistic din orașul nostru (din acest an și nu numai). Reprezentanții Asociației ESTICA – organizatorii manifestării – s-au declarat mulțumiți și fericiți că au putut aduce Focșaniul în clubul evenimentelor de marcă de la nivel național și chiar internațional. Organizatorii, artiștii și spectatorii deopotrivă au făcut din Focșani capitala bluesului, capitala muzicii de calitate în perioada 9-11 septembrie. “Asociaţia ESTICA şi-a atins misiunea să aducă muzica aproape de oameni. Am avut credinţa că vom reuşi şi am reuşit. Am dorit să lărgim sfera amatorilor de blues şi să creăm o atmosferă prietenoasă. Am apreciat implicarea şi sprijinul autorităţilor locale, a presei, a publicului”, a declarat Andreea Pancu, vicepreședintele asociației. Inițiatorul acestui festival a fost Bernard Cheree, președintele Asociației ESTICA și directorul societății Artifex. ”Focșaniul este un oraș liniștit. Eu vreau ca Focșaniul să capete strălucire internațională. Au fost artiști extraordinari, au fost spectatori de toate vârstele în cele 3 seri de spectacole. Artiștii ne-au spus că s-au simțit foarte bine și unii ne-au întrebat dacă organizăm și anul viitor și dacă pot să revină. Trebuie să vă spunem că am contactat, deja, artiști pentru ediția de anul viitor, care va fi mai bună decât anul acesta. Vom face publicitate festivalului și în marile orașe, peste hotare se știe, deja, de festival”, a declarat Bernard Cheree, directorul general al festivalului.
Conform organizatorilor, în cele 3 seri de spectacole au urcat pe scenă 62 de artiști din 8 țări, care au fost urmăriți de aproape 10.000 de persoane. La buna organizare a festivalului au fost implicați și 72 de voluntari, în special tineri. Organizatorii susțin că, în cele 3 zile de festival, vânzările comercianților din zona Piața Unirii au crescut cu circa 20-25%. Cât privește cheltuielile totale ale festivalului, organizatorii au spus că nu au făcut o analiză exactă a costurilor, însă acestea ar putea depăși 100.000 de euro. Iar pentru anul viitor, își propun să dubleze suma. De menționat că întregul festival este organizat din bani privați, din sponsorizări de la companii multinaționale, de la firme internaționale de prestigiu, de la firme mai mari sau mai mici din Vrancea, toți partenerii înțelegând importanța unui asemenea eveniment cultural-artistic.
Focșani Blues Festival 2016, un succes. Se pregătește FBF 2017
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -