sâmbătă, noiembrie 23, 2024
AcasăStiri InterneClarificări privind acordarea zilelor libere părinților ai căror copii învață în scenariile...

Clarificări privind acordarea zilelor libere părinților ai căror copii învață în scenariile 2 sau 3

Guvernul a aprobat completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru părinţi în vederea supravegherii copiilor şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă.
Noul act normativ stabileşte că în situaţia în care activitatea didactică în unităţile de învăţământ, inclusiv în cele de educaţie antepreşcolară şi preşcolară, se desfăşoară în scenariile 2 şi 3, respectiv prezenţa prin rotaţie la şcoală sau exclusiv online, numărul zilelor libere se acordă în funcţie de perioada prevăzută de hotărârea Comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă/Comitetului Municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă.
Măsura se aplică şi pentru părintele sau reprezentantul legal care are în îngrijire, supraveghere şi întreţinere unul sau mai mulţi copii şcolarizaţi, cu boli cronice pentru care medicul de familie şi/sau medicul specialist au emis adeverinţe pentru realizarea educaţiei la distanţă, în contextul pandemic actual. În acest caz, părintele va depune la angajator – pe lângă cererea de acordare a zilelor libere, copia certificatului de naştere al copilului şi declaraţia pe proprie răspundere a celuilalt părinte că nu a beneficiat de zile libere potrivit ordonanţei de urgenţă – şi o copie a adeverinţei eliberate de medicul de familie şi/sau medicul specialist.
Totodată, Guvernul a hotărât că, pentru situaţiile în care s-a stabilit aplicarea scenariului 2 sau 3, zilele libere plătite pentru părinţi (cu 75% din salariul brut, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut) se acordă numai după epuizarea opţiunilor prevăzute de reglementările legale în vigoare pentru desfăşurarea activităţii prin telemuncă sau muncă la domiciliu.
Actul normativ clarifică şi prevederea din Ordonanţa de Urgenţă nr. 132/2020 referitoare la sprijinul de 2.500 de lei acordat pentru salariaţii care au lucrat în telemuncă în perioada stării de urgenţă. Astfel, ordonanţa de urgenţă adoptată de Guvern stabileşte că doar angajatorii care şi-au îndeplinit obligaţiile legale de modificare a raportului de muncă al salariatului şi au transmis datele în Registrul electronic de evidenţă a salariaţilor REVISAL vor putea obţine suma acordată pentru salariaţii care au lucrat în telemuncă. (Serviciul Comunicare, Mass-Media şi Relaţii cu Publicul, Ministerul Muncii)


ARTICOLE SIMILARE

- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu