duminică, noiembrie 24, 2024
AcasăStiri InterneMinisterul Sănătății încearcă eficientizarea raportării datelor referitoare la infecția cu virusul COVID-19

Ministerul Sănătății încearcă eficientizarea raportării datelor referitoare la infecția cu virusul COVID-19

Având în vedere noile prevederi legale conform cărora medicii de familie vor prelua monitorizarea persoanele asimptomatice infectate cu noul coronavirus, dar şi pentru reducerea timpilor în colectarea şi corelarea datelor furnizate de autorităţile şi instituţiile implicate, precum şi reducerea timpului de informare a persoanelor testate, a fost aprobat Ordinul ministrului Sănătăţii pentru aprobarea fluxului informaţional utilizat în raportarea datelor referitoare la infectia cu virusul SARS CoV- 2. „Actualizarea fluxului informational va reduce timpii de răspuns a direcţiilor de sănătate publică şi va îmbunătăţi colaborarea dintre acestea şi persoanele infectate sau care fac parte din anchetele epidemiologice. Persoanele care au fost testate vor afla în timp real rezultatul testelor, de asemenea deciziile emise de Direcţiile de Sănătate Publică (DSP) vor fi transmise automat din sistemul informatic, nemaifiind necesară contactarea DSP-ului. De asemenea se va facilita colaborarea cu medicii de familie. Măsurile sunt luate pe baza experienţei acumulate în cele 8 luni de gestionare a pandemiei, dar şi în conformitate cu noile prevederi legislative”, a declarat Nelu Tătaru, ministrul Sănătăţii.
Conform documentului, probele transportate la laboratoarele care realizează testarea RT-PCR vor fi însoţite de un Formular de însoţire a probei recoltate cu cod emis anterior de Direcţia de Sănătate Publică (DSP). Pentru toate probele recoltate (la cerere sau conform metodologiei), laboratoarele vor introduce în platforma informatică toate datele din formularele, precum şi rezultatele testelor după fiecare tranșă de lucru, în maxim 24 ore de la primirea probei la laborator.
Responsabilitatea pentru alocarea probelor prelevate conform metodologiei către laboratoare revine fiecarui DSP aferent. Directorul executiv al fiecărui DSP se asigură de alocarea probelor, astfel încât toate probele să fie procesate în maxim 24 ore. Pentru situatia in care capacitatea de testare dintr-un judet este depășită, se va realiza relocarea probelor în alte județe de către coordonatorul regional stabilit. Rezultatele probelor vor fi transmise automat din aplicația informatică prin SMS şi email persoanelor testate. În cazul în care pentru persoana testată nu există date relevante de contact, responsabilitatea transmiterii rezultatului revine entităţii care a dispus recoltarea, respectiv entităţile la care s-a efectuat testarea. Buletinele de analiză pozitive vor fi transmise în mod automat prin email si mesaj text, medicului de familie al persoanelor testate, pentru a fi luate în evidenţă. În cazul în care o persoana testată nu are medic de familie, aceste informatii sunt transmise către DSP, aceasta având responsabilitatea de a monitoriza cazul.
Direcţiile de Sănătate Publică (DSP) au obligatia de a identifica şi de a confirma în urma anchetei epidemiologice contacţii direcţi ai fiecarei persoane testate pozitiv. Toate persoanele identificate a fi contacți direcţi ai fiecărei persoane cu rezultat pozitiv vor fi introduse în aplicaţia informatică de către DSP Decizia de carantinare va fi generată automat, imediat dupa completare, din aplicația informatică şi va fi transmisă fiecărei persoane, cât şi a medicului de familie al acesteia.
În cazul pacienţilor pozitivi, decizia de izolare va fi completată în aplicația informatică de către DSP în maxim 24 ore. După completare, aceasta va fi transmisa în format electronic, prin email din aplicaţia informatică, atât medicului de familie / medicului desemnat de catre DSP, cât şi pacientului. După 14 zile de la luarea în evidenţă ca persoana confirmată, pentru persoanele izolate la domiciliu sau în locaţii dedicate şi monitorizate de medicii de familie, respectiv medicii alocaţi de DSP, în absenta schimbării statusului acestora, fișa pacientului se va închide în mod automat în aplicaţia informatică sub statusul de „vindecat”.
Pentru toti pacienţii pozitivi internaţi, unităţile spitalicesti au obligatia de a completa formularul corespunzator (fișa de spital) din aplicaţia informatică, în primele 12 ore de la internare. La externare, unitatea spitaliceasca are obligaţia ca în maxim 24 ore sa completeze în fisa de spital din aplicaţia informatică, statusul pacientului: vindecat, transferat sau izolat la domiciliu.
Unităţile spitaliceşti au obligatia raportării imediate a deceselor Covid în baza definitiei de caz catre DSP. Orice laborator autorizat de către DSP, dar neinclus în Programul National de Sănătate, care efectuează teste RT-PCR pentru SARS-CoV-2, are obligatia de a transmite în aceleasi termene, buletinele de analiză, electronic, către DSP și INSP, precum şi datele statistice solicitate către INSP.
Prelucrarea datelor cu caracter personal se realizează cu respectarea dispoziţiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulație a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE, ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulație a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi a altor prevederi legale naţionale incidente în domeniul prelucrării datelor cu caracter personal. Până săptămâna viitoare, Ministerul Sănătăţii şi STS vor organiza sesiuni de pregătire regionale cu toate instituţiile implicate. (comunicat Ministerul Sănătății)


ARTICOLE SIMILARE

- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu