sâmbătă, noiembrie 23, 2024
AcasăSocietatePeste 22.000 de apeluri pe an la 112 în Vrancea

Peste 22.000 de apeluri pe an la 112 în Vrancea

Viața unui om, în unele situații, este o chestiune de secunde! De cele mai multe ori, singura șansă pentru cei aflați în situații limită o reprezintă apelarea numărului unic de urgență 112.

11 Februarie a fost aleasă, deloc întâmplător, ziua care celebrează la nivel european numărul unic de urgență 112, anul acesta aniversându-se 31 de ani de la decizia înființării acestui număr. În România, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) sărbătorește 17 ani de activitate. Serviciul prin care se poate solicita asistența agențiilor specializate de intervenție (ambulanță, SMURD, poliție, pompieri, jandarmi) este disponibil gratuit și poate fi apelat 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, din toate rețelele de telefonie fixă sau mobilă. La nivelul Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Anghel Saligny” al județului Vrancea, începând din anul 2011 situațiile de urgență sunt gestionate prin dispeceratul comun, care integrează dispeceratele I.S.U. și S.A.J. Acesta a fost al cincilea dispecerat integrat între I.S.U. și S.A.J. din țară, iar reunirea sistemului de urgență a fost realizată cu scopul creșterii vitezei de reacție la intervenții și în situații complexe. Conform statisticii pe anul 2020, a rezultat că, anul trecut, dispecerii I.S.U. au preluat 22.265 apeluri de urgenţă prin „112”, rezultând o medie de 61 apeluri/zi. Din cele 22.265 apeluri preluate, 7.960 s-au materializat în intervenții ale structurilor de urgență profesioniste și voluntare. Prin profesionalismul, empatia şi eficienţa de care dau dovadă în fiecare zi, dispecerii 112 contribuie la salvarea vieţii, a proprietăţii şi a mediului.

RECOMANDĂRI PENTRU CETĂȚENI

Cu prilejul sărbătoririi Zilei Europene a Numărului Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112, reamintim cetățenilor informațiile pe care trebuie să le furnizeze în cazul apelării numărului unic 112:

  • ce urgență aveți,
  • unde este urgența,
  • unde vă aflați,
  • de la ce număr de telefon sunați,
  • cum vă numiți.

După furnizarea acestor date, trebuie să rămâneți la telefon, pentru a fi puși în legătură cu serviciul de urgență de care aveți nevoie și pentru a primi eventuale recomandări. Dacă legătura cu numărul unic 112 se întrerupe, trebuie să sunați din nou. Nu închideți până când nu vi se spune. Încercați să rămâneți calmi și să răspundeți la toate întrebările. Totodată, dorim să readucem în atenție faptul că, din octombrie 2015, în România, este funcțional serviciul de anunțare a urgențelor prin SMS pentru persoanele cu dizabilități de auz și/sau vorbire, prin mesaje scurte la numărul 113, păstrând caracteristicile serviciului 112 de voce: gratuitate şi accesibilitate. Pentru a putea utiliza acest număr este obligatorie înscrierea în baza de date a Serviciului 112.

Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 trebuie folosit doar atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de urgenţă, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul. Apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau transmiterea de mesaje false la numărul 113 constituie contravenţii iar faptele sunt sancţionate cu amendă de la 500 la 1000 de lei. (Compartimentul Informare şi Relaţii Publice al I.S.U. Vrancea)


ARTICOLE SIMILARE

- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu