În perioada 30.04.2021 – 04.05.2021, la sediul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor va fi asigurată permanența la telefon, iar la nivelul fiecărui județ va fi desemnată o echipă de control pentru eventualele situații deosebite care pot apărea. De asemenea, în funcție de aria de competență, evenimentele vor fi comunicate cu celeritate către factorii decidenți, în vederea soluționării evenimentelor apărute. Precizăm faptul că, în activitatea de supraveghere și control, personalul va respecta întocmai recomandările instituțiilor abilitate, cu privire la măsurile de prevenire a răspândirii infecției cu Coronavirus SARS-CoV-2.
În perioada sărbătorilor pascale, de foarte multe ori apar printre operatorii economici, care respectă legislația în vigoare și bunele practici, și aceia care comercializează produse alimentare sau nealimentare ce pot pune în pericol sănătatea sau chiar viața consumatorilor.
Tocmai din acest motiv, trebuie să fim extrem de vigilenți, iar consumatorii să nu ezite să reclame orice situație, deoarece, intensificând acțiunile de prevenție și control, respectiv fiind prezenți în puncte cheie, reușim să descurajăm și să sancționăm acele practici neconforme.
ANPC îi asigură pe consumatori că supraveghează atent piața pentru a verifica modul în care operatorii economici își desfășoară activitatea și le respectă drepturile, în timpul actului comercial. (sursa: ANPC)