sâmbătă, noiembrie 23, 2024
AcasăSocietateVom avea mai multe mașini pe motorină decât pe benzină

Vom avea mai multe mașini pe motorină decât pe benzină

Previziunile reprezentanților Guvernului României indică o creștere a numărului autoturismelor cu motoare diesel, depășindu-l pe cel al maşinilor pe benzină, în ciuda tuturor controverselor legate de motoarele diesel. Totodată, maşinile electrice vor ajunge să conteze în mai puţin de 15 ani, iar cele hibride chiar mai devreme. „La începutul lui 2016 erau înmatriculate în România 5,15 milioane de autoturisme, dintre care aproximativ 3,2 milioane cu motoare pe benzină, 1,9 milioane diesel și 60000 alimentate cu GPL. Tendinţa este de creștere a ponderii autoturismelor diesel, 55% din cele 330.000 de autoturisme înmatriculate pentru prima oară în România în 2015 având motor pe motorină. Numărul autoturismelor hibride este foarte scăzut, iar numărul celor electrice, deși în creștere prin susținerea programului Rabla Plus, rămâne neglijabil. (…) Vechimea medie a parcului autoturismelor din România este de peste 12 ani, fiind printre cele mai ridicate din Europa. Circa 75% din autoturismele înmatriculate pentru prima oară în România în 2015 și în primele nouă luni din 2016 sunt rulate în statele vest-europene. Vechimea medie a autoturismelor rulate importate în România este de 13 ani pentru cele cu motor pe benzină și de 10 ani pentru diesel. Un calcul simplu arată că autoturismul mediu înmatriculat pentru prima dată în România a avut, în 2015, o vechime de circa 8,5 ani”, se menționează într-un document al Ministerului Energiei.
Conform acestor previziuni, în 2020, vom avea mai puţine autoturisme pe benzină (3,02 milioane), mult mai multe autoturisme diesel (2,38 milioane, faţă de 1,92 milioane în 2015) iar maşinile hibride vor începe să conteze: 241.000 de unităţi. „Pentru 2030, rezultatele modelării indică o creştere considerabilă a parcului auto în România, până la 356 de autoturisme la 1000 locuitori, fără însă a atinge media europeană. Creşterea nivelului de trai va duce la creşterea treptată a ponderii autoturismelor noi în totalul celor nou înmatriculate, astfel încât vechimea medie a parcului va scădea. Strategia estimează că, deşi distanța totală parcursă de autoturisme pe şoselele din România va creşte până în 2030 cu aproximativ 35%, emisiile de CO2 vor rămâne constante, la aproximativ 8 milioane tone. Consumul de carburant este estimat să crească cu doar 6% până în anul 2030, ca efect al creşterii eficienţei energetice a noilor generaţii de motoare. Întreaga creştere va fi acoperită de combustibili alternativi – în primul rând, biocarburanţi şi GPL”, se mai arată în documentul Ministerului Energiei.
În ciuda creşterii numărului de autoturisme, motoarele pe benzină se vor împuţina şi mai mult. În 2030 vom avea doar 2,23 milioane de maşini pe benzină, în timp ce, după o uşoară scădere, numărul de autoturisme diesel va ajunge la 2,52 milioane. Autorii strategiei spun că, la momentul 2030, sistemele alternative de propulsie vor fi destul de răspândite. Astfel, parcul auto al României va consemna 867.000 de autoturisme benzină/hibrid şi 279.000 de autoturisme motorină/hibrid. În acelaşi an, vor circula în România circa 126.000 de maşini electrice, ba chiar am putea avea 10.000 de unităţi alimentate cu hidrogen.

ARTICOLE SIMILARE

- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu