marți, septembrie 24, 2024
AcasăSocietateȘcoala părinților propune o nouă temă de dezbatere: ludoterapia

Școala părinților propune o nouă temă de dezbatere: ludoterapia

Vineri, 06 august 2021, ora 13.00, va avea loc în cadrul Centrului de Terapii Recuperatorii pentru Copii cu Tulburări de Dezvoltare Focşani (adresa str Cuza-vodă nr 56) un nou workshop cu tematica „Ludoterapia-rolul jocului în viaţa copilului cu tulburări de dezvoltare”. Acest workshop face parte din programul lunar „Şcoala Părinţilor” şi este susţinut de către educatorul Lupu Daniela. Fiecare copil este unic şi se dezvoltă în ritmul său. Totuşi, absenţa manifestării unor comportamente la o anumită vârstă poate indica o întârziere în dezvoltare. Cu cât este descoperită mai devreme orice întârziere în atingerea reperelor unei dezvoltări normale, cu atât intervenţia pentru remediere este mai eficientă. Este bine cunoscut că, în primii 6 ani de viaţă, există anumite „ferestre de dezvoltare” ale creierului în care eficienţa stimulării este maximă. Având în vedere specificul şi unicitatea copiilor cu tulburări de spectru autist, ne referim aici la dificultăţile de a stabili relaţii sociale, întârzieri severe ale dezvoltării limbajului, cât şi răspunsuri atipice la stimulii senzorial-perceptivi, este necesară o intervenţie cât mai timpurie în scopul ameliorării acestor simptome. În acest caz se recomandă JOCUL ca o metodă extrem de eficientă care, în munca cu copilul cu tulburări de spectru autist, poate reprezentă o piatră de temelie în procesul de recuperare. Ludoterapia (terapia prin joc) este definită ca o modalitate de relaţionare între subiect şi lumea obiectelor sau fiinţelor şi constituie formula primară a acţiunii umane. Prin urmare, ea este rezultatul unei coexistenţe subiect-lume şi este generată ca acţiune de interstimulare afectivă care valorifică activităţi perceptive, senzorio-motorii, verbale, afective, intelectuale şi de construcţie de expresie corporală şi estetică. Atât în cazul copiilor tipici, cât şi a copiilor cu tulburări de spectru autist, în dezvoltarea abilităţilor de joc vom ţine cont de triada ludică piagetiană (jocul exerciţiu/senzorio-motor, jocul cu reguli şi jocul simbolic), la cei din urmă etapele se vor desfăşura printr-o predare specifică, într-un mediu organizat – la început îmbinând toate tehnicile de către un terapeut ocupaţional energic cu capacitatea de a inventa şi reinventa abilităţi de joc specifice fiecărui copil în parte. Pentru înscrieri sau detalii suplimentare vă puteţi adresa Centrului de Terapii Recuperatorii pentru Copii cu Tulburări de Dezvoltare Focşani, telefon 0237 701 472. Accesul este gratuit în limita locurilor disponibile. (SURSA: DGASPC Vrancea)


ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu