Vicepreședintele Asociației civice ”Moldova Vrea Autostradă”, Adrian Covăsnianu, participă la ședințele săptămânale ale CNAIR, în care se discută situația lucrărilor de mare infrastructură de la nivelul companiei. Printre acestea, un loc prioritar îl ocupa Autostrada Moldovei A7 Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani. Adrian Covăsnianu a ocupat și funcția de secretar de stat la Ministerul Transporturilor, din partea USR. Stadiul procedurilor birocratice și tehnice pentru tronsoanele autostrăzii A7 este unul aproape mulțumitor, fiind făcuți noi pași importanți. Iată ce a scris reprezentantul Asociației ”Moldova Vrea Autostradă” despre stadiul actual al fiecărui tronson în parte:
a) Ploiești-Buzău (63,25 km)
Stadiu: Licitație de EXECUȚIE lansată
În continuare suntem în etapa de evaluare a celor 39 de oferte depuse pentru cele 3 loturi. Sunt foarte multe clarificări și procedura va mai dura luni bune!
b) Buzău-Focșani (82,44 km)
Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic în desfășurare
S-au predat Studiul de Fezabilitate+Studiu geotehnic de către proiectant în varianta ce include observațiile CNAIR. Procedura de mediu (inclusiv cu SEICA) se preconizează a fi demarată la jumătatea lunii octombrie, mai exact 14.10.2021. Sunt șanse să avem în curând avizul de Gospodărire a Apelor ca urmare a acceptării protocolului cu ANAR. Consider că dacă depășim procedurile anterior descrise putem avea proiectul avizat la finele lunii octombrie, iar în noiembrie se poate obtine Acordul de Mediu.
c) Focșani-Bacău (96,05 km)
Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic în desfășurare
S-a respectat termenul de predare și săptămâna aceasta s-a consemnat predarea în format electronic a Studiului de Fezabilitate+Studiul Geotehnic. Se lucrează la documentația de mediu și se estimează că la finele lunii octombrie (27.10.2021) se vor preda SEA (Studiu de Evaluare Adecvata)+SEICA (Studiu de Evaluarea a Impactului asupra Corpurilor de Apă)+RIM (Raport de Impact asupra Mediului). E de precizat că Acordul de Mediu este condiționat de obținerea Avizului de Gospodărire a Apelor. Fiind cunoscut faptul că situația cadastrală lipsește la nivelul suprafețelor acvatice, e nevoie de agrearea suprafețelor cadastrale măsurate de proiectant și recepționate de oficiile de cadastru. După agrearea de către Administrația Națională a Apelor Române a suprafețelor se va elibera acest aviz. Aceste proceduri vor decala acest proiect cu câteva săptămâni până la obținerea Acordului de Mediu. Dacă se finalizează aceste proceduri în lunile octombrie+noiembrie, posibil în luna decembrie 2021 vom putea obține Acordul de Mediu. Ulterior, într-o manieră super accelerată, se poate convoca CTE CNAIR, CTE MT, CIALP MDRAP, aproba HG de indicatori tehnico-economici și in trimestrul I al anului 2022 sa se lanseze licitatia de executie.
d) Bacău-Pașcani (77 km)
Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic în desfășurare
Campania de foraje geotehnice continuă cu studiile geotehnice suplimentare pentru zona nodului de mare viteză dintre A7 și A8. Se lucrează cu 2 foreze în zonă. Situația apărută în zona Pildești-Simionești tinde să dureze. Încă nu au fost executate cele 2 foraje necesare în zonă. Proiectantul încă se află în etapa de ofertare și negociere a forajelor necesare. Etapa de teren, măsurătorile debite + calitate apă durează câteva săptămâni. Condiționat de cele detaliate mai sus, procedura de obținere a Acordului de Mediu se prelungește către jumătatea lunii noiembrie/începutul lunii decembrie 2021. Prin urmare, calendarul actualizat „împinge” acest proiect către începutul anului 2022. Cu toate acestea, pe măsură ce se maturizează proiectul, se pot suprapune etapele și convoca CTE CNAIR, CTE MT, CIALP MDRAP în vederea avizării. Din 2022 se poate lansa procedura pentru licitația de Execuție a acestui proiect. (sursa: Adrian Covăsnianu, vicepreședinte Asociația ”Moldova Vrea Autostradă”)