Începând de astăzi, CNAIR a decis anularea ședințelor de progres pe proiectele de infrastructură rutieră din Moldova!
Ședințele de progres de la CNAIR vor fi înlocuite cu un comunicat de presă la fiecare două săptămâni, prin care societatea civilă și mass-media vor afla stadiul proiectelor de infrastructură rutieră. Conform informațiilor de la CNAIR, există posibilitatea organizării de ședințe de lucru punctuale ce vor fi anunțate în timp util.
Din nefericire, consider că se încheie o etapă în care elemente de transparență și dialog au caracterizat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Prin această decizie, CNAIR a decis să revină la comunicări sterile și seci. Moldova va avea de pierdut și implicit va fi privată de acces la informații detaliate, societatea civilă nu va putea ajuta cu know-how și proiectele nu vor putea fi particularizate pe necesitatea și realitatea teritorială ce caracterizează spațiul moldav. Însă indiferent de noua politică ce se creionează în cadrul Ministerului Transporturilor, cel mai important este ca proiectele Moldovei să se maturizeze și să nu se rateze oportunitățile de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Programul Operațional Infrastructură Mare/Programul Operațional-Transport și Bugetul de Stat:
– Cei 59 de km ai autostrăzii A8 (sectoarele Moțca-Leghin și Tg. Mureș-Miercurea Nirajului) împreună cu 319 km ai autostrăzii A7 de la Ploiești până la Pașcani trebuie finalizați și recepționați până în 2026!
– Sectorul Miercurea Nirajului-Leghin din zona montană a A8 și sectorul Ungheni – Iași – Tg. Neamț trebuie finalizați până în 2030!
– Autostrada Pașcani-Suceava și Drumul Expres Suceava-Siret trebuie finalizate până în 2030!
LOCUITORII DIN MOLDOVA AȘTEAPTĂ ÎN 2026 ȘI 2030 COMUNICATUL DE PRESĂ CU PRIVIRE LA DAREA ÎN TRAFIC A AUTOSTRĂZILOR A7 ȘI A8! (Adrian Covăsnianu – Asociația ”Moldova Vrea Autostradă”, ex-secretar de stat în Ministerul Transporturilor și participant la ședințele tehnice săptămânale de la CNAIR)