vineri, noiembrie 22, 2024
AcasăEconomicTradiție și inovație la un producător de vinuri din Vrancea

Tradiție și inovație la un producător de vinuri din Vrancea

Un tânăr vrâncean specializat în horticultură a creat un brand de vinuri cu o denumire ieșită din tipar: brandul X+Y. Bogdan Andrei Munteanu a absolvit Facultatea de Horticultura la Iași, în anul 2018. Apoi, a urmat cursurile Masterului Vinifera Euromaster, program care s-a desfășurat pe durata a 2 ani la trei Universități de renume din Europa. ,,Am studiat la SupAgro Montpellier, la Bordeaux Sciences Agro-Franța și în Germania, la Hochschule Geisenheim. Pe scurt, studiile din străinătate m-au ajutat să îmi lărgesc orizonturile. Mi-au oferit șansa unei experiențe multiculturale, am fost martorul multiplelor abordări ale viticulturii, vinificației și ale vinului în general. Am rămas cu prieteni din toate colțurile lumii, unii dintre ei lucrează acum în Statele Unite, Chile, alții în Italia, Germania sau Franța. Din punct de vedere teoretic, aceste studii au venit ca o completare la bazele solide dobândite la USV Iași, unde sunt cadre didactice de excepție, cărora aș dori să le mulțumesc cu această ocazie, în special catedrelor de Oenologie, Viticultură și Ampelografie. Fără să exagerez, nu erau mari diferențe între pregătirea mea și cea a colegilor mei.’’, a povestit tânărul specialist celor de la Lumea Satului.
Familia sa înființase Casa de Vinuri Beciu, în anul 2006. Iar tânărul Bogdan s-a întors acasă și a continuat munca părinților. A continuat, dar a și adus ceva nou, în concordanță cu ideile proprii și cu ceea ce învățase. A creat brandul X+Y, născut dintr-o dispută profesională cu tatăl său, o dispută clasică între generații. ,,Eu practic am continuat ceea ce au început ei. La momentul de față cultivăm peste 50 de hectare de viță de vie în Beciu- Vrancea, arealul DOC Cotești. Avem în sortimentație soiuri precum: Chardonnay, Sauvignon Blanc, Fetească Regală, Fetească Albă, Traminer Roz, Busuioacă de Bohotin, Fetească Neagră, Merlot. În fiecare campanie de vinificație, tatăl meu avea o abordare și o viziune, apoi veneam eu cu stilul meu. Evident că se ajungea la mici certuri (constructive!), în care mama ajungea arbitru. Astfel, ca toată lumea să fie mulțumită, am stabilit ca 2/3 din producție să fie vinificată în stilul clasic, de către tatăl meu, iar cu o treime din producție să îmi fac eu „de cap”. Rezultatele au fost bune, astfel am fost „promovat”, momentan ocupându-mă de jumătate din producția totală. Numele de X+Y vine de la Generația X (din care face parte tatăl meu) + Generația Y (sau millenials, din care fac parte eu). Chiar m-am mirat ca nu s-a mai folosit nimeni de idee, așa că am înregistrat brand-ul la OSIM, am cumpărat domeniul www.x-y.ro și am început lucrul la etichete cu un designer foarte bun, tot din Iași. (…) Am planuri mai mari pentru brandul X+Y. Consider că este un brand bine construit, care inspiră și oferă emoție, mai mult decât un simplu pahar de vin. Posibilitățile de creștere sunt nemărginite, iar dacă nu voi face greșeli prea mari (căci greșeli oricum voi face), X+Y va fi un top performing brand în toate marketurile din România și, de ce nu, și din alte țări. Îmi doresc ca în 5 ani volumele de X+Y vândute în România să fie cel puțin egale cu cele exportate. De ce? Exportul și reinvestirea unei părți din profit în România este cel mai bun lucru pe care l-aș putea face pentru țară.”, a explicat Bogdan Munteanu pentru Lumea Satului.
Investiția realizată la cramă se ridică la circa 3 milioane de euro, mare parte din fonduri europene. Crama Beciu deține și 3 magazine proprii de desfacere, primul deschis în anul 2018. Rețeaua s-ar putea dezvolta în scurt timp.
Sursa: info și foto Facebook Lumea Satului

ARTICOLE SIMILARE

- Advertisment -

- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu