vineri, noiembrie 22, 2024
AcasăStiri InterneProgramele ”Rabla Clasic” și ”Rabla Plus” vor avea mai multe fonduri în...

Programele ”Rabla Clasic” și ”Rabla Plus” vor avea mai multe fonduri în acest an

În şedinţa de Guvern de miercuri, a fost aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2022 al Fondului pentru mediu şi al Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM). Programele AFM vor avea anul acesta un buget de aproximativ 2,7 miliarde de lei, sumă care va fi utilizată pentru onorarea angajamentelor rezultate din sesiuni anterioare, pentru continuarea celor deja consacrate şi pentru finanţarea unor programe noi. Programele pentru înnoirea parcului auto se numără printre preferatele românilor și, în consecință, vor beneficia de fonduri însemnate. De exemplu, bugetul total al Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional – Rabla Clasic 2020-2024 va fi suplimentat în anul 2022 cu 560 de milioane de lei pentru înscrierile persoanelor fizice şi juridice. Prima de casare este de 6.000 de lei, respectiv 9.000 de lei în cazul predării a două autovehicule uzate, la care se pot adăuga următoarele ecobonusuri:

– 1.500 de lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km în sistem WLTP;

– 1.500 de lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, echipat cu motorizare GPL/GNC;

– 3.000 de lei la achiziționarea unui autovehicul nou, exceptând motocicletele, echipat cu sistem de propulsie hibrid;

– 1.500 de lei, pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.

Pentru achiziţionarea de motociclete noi în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat, se acordă o primă de casare de 6.000 de lei, la care se pot adăuga ecobonusuri astfel:

– 1.500 de lei, pentru autovehicul nou motocicletă al cărui sistem de propulsie generează maximum 90 g CO2/km în sistem WMTC;

– 1.500 de lei, pentru casarea unui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.

De asemenea, bugetul total al Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic 2020-2024 – Rabla Plus – va fi suplimentat în anul 2022 cu 680 de milioane de lei pentru înscrierile persoanelor fizice şi juridice. Cuantumul finanţării este de:

– 51.000 de lei pentru un autovehicul nou, pur electric sau un autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen şi 26.000 de lei pentru un autovehicul nou electric hibrid plug-in, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP, în schimbul casării unui autovehicul uzat;

– 54.000 de lei pentru un autovehicul nou, pur electric sau un autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen şi 29.000 de lei pentru un autovehicul electric hibrid plug-in, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, în schimbul casării a două autovehicule uzate;

– pentru fiecare autovehicul uzat mai vechi de 15 ani şi care are norma de poluare nu mai mare de Euro 3, se adăugă un ecobonus de 1.500 lei/autovehicul.

De asemenea, ecotichetul pentru achiziţionarea unei motociclete electrice este 26.000 de lei, la care se poate adăuga un ecobonus în valoare de 1.500 de lei, pentru casarea unui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.

Tot la capitolul transport prietenos cu mediul se mai pot adăuga două programe cu finanțare din partea AFM. Un astfel de exemplu privește și autoritățile locale. Un buget de 50 de milioane de lei este prevăzut pentru lansarea unui program de susţinere financiară a UAT-urilor în vederea acordării unor sume posesorilor de autovehicule vechi, care doresc casarea acestora. Programul va contribui la atingerea ţintelor cuprinse în PNRR. Un alt exemplu îl reprezintă transportul școlar. Programul privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul elevilor, respectiv microbuze electric-hibride, electrice sau GNC, are un buget de 600 de milioane de lei – necesar lansării unei sesiuni de finanţare în anul 2022.


ARTICOLE SIMILARE

- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu