„Ce-ți dorim noi ție, dulce Românie? Anii mulți să-ți fie: din 100, 1000!” – proiectul educativ al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Vrancea s-a continuat în cea de-a IV-a ediție cu noi concursuri și câștigători, care pot fi vizionate online: https://www.youtube.com/watch?v=oiPKHKbmDcM
Un premiu special la secțiunea gimnaziu au obținut elevii de la Centrul Parohial Ruginești și Școala Gimnazială Ruginești: Matei Ștefania, Dari Elena, Bârlea Andrei, Olaru Teodora, Bîrlea Evelina, Ciobanu Iustina, Trif Flavius, Trif Denisa, Albei Denisa, Jipa Andrei, Lungu Ana-Maria, Dragomir Daria, Matei Ionuț, Antohi Andrei, Antohi Cosmin, Curala Iasmina, Fotache Loredana, Stoleru Roxana, Panfil Andreia și Dari Maria, coordonați de părintele Ion Ciobotea, doamna director Lungu Mariana și doamna învățătoare Matei Ancuța. Acest premiu a fost acordat pentru punerea în scenă a felului în care românii au schimbat soarta Primului Război Mondial, prin luptele de la Mărășești-Mărăști, la care au luat parte și Ecaterina Teodoroiu și Măriuca Zaharia, dând vrâncenilor un motiv în plus de mândrie.
Locul I la secțiunea gimnaziu a fost obținut de Școala Gimnazială „Duiliu Zamfirescu” Focșani, cu dramatizarea filmată de elevii Mihu Alexandra-Maria, Bălan Maria-Gabriela, Coman Carina, Pana Julia Ryanna, Vulpoiu Sara, Coman Eric, – prof.coordonator Lucica Drăstaru.
La concursul de scenarii scrise „Unde-i lege nu-i tocmeală” premiile au fost: locul 3 Colegiul Tehnic „V.D.Cotea” cu scenariul „A fi diferit e un plus” scris de Roman Maria Ionela, locul 2 Liceul de Artă „Ghe.Tatarrescu” cu „Lumea e a noastră, alegerea e a ta!” scris de Dobrea-Chiriac Ionuț-Florian și locul 1 Liceul de Artă „Ghe.Tatarrescu” Focșani cu scenariul „Oglinda” scris de Ana Pavlov.
Cu sprijinul doamnei Orania Zdrîncu de la Centrul de Tineret Focșani, am dramatizat și un scenariu exemplificativ pentru prevenirea violenței asupra copiilor conform Ordinului nr. 4343/2020 și H.G. nr. 49/2011, în care am folosit exemple din lucrări de specialitate, precum: Șerban Ionescu – „Tratat de reziliență asistată” și William Dikel – „Sănătatea mentală a elevului. Ghid pentru personalul didactic”. Elevii care au primit premiu special pentru acest scenariu sunt Avram Mădălina-Silvica, Banu Florin, Buzoiu Alex-Marian, Caloian Tănăsel, Coman Delia-Andrada, Negrea Nancy, Prisiceanu Cristina, Sîngerean Alexandru Nicolae. Membrii juriului au fost doamna Orania Zdrîncu de la Centrul de Tineret Focșani, doamna Adina Lăscan de la D.G.A.S.P.C. Vrancea și inspector Adina Eșanu din partea Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea.
Clasificarea la concursul de dramatizare a fost următoarea:
– locul 6 Colegiul Național „Al.I.Cuza” Focșani, profesori coordonatori Roșca Silviu Iulian și Voicu Voicuța, elevi participanți Iordăchescu Ana-Maria, Bucur Rareș Mihai, Sterie Mirela, Ioniță Cătălin, Zară David Tudor, Isofache Gabriela Florentina, Alessia Tarbă;
– locul 5 Liceul Tehnologic „G.G.Longinescu” Focșani, profesori coordonatori Cristea Florin și Soare Iulia, elevi participanți Poenaru Roxana, Paraschiv Maria Magdalena, Riciu Elena, Ioniță Maria Mădălina, Ecselei Ramona, Armanu Diana, Rișu Diana, Stan-Macovei Bianca Elena, Șușter Laura, Andrei Alexia Maria, Coica Marina;
– locul 4 Colegiul Tehnic „V.D.Cotea” Focșani, profesori coordonatori Liviu Manuel și Berdei Diana, elevi participanți Bratu Nicoleta, Roman Maria-Ionela, Bărbieru Denisa-Andreea, Ganea Elena-Amalia, Gheorghe Ionelia-Valentina, Huțanu Nicoleta-Florentina, Moise Cristinel-Valentin;
– locul 3 Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret” Focșani, profesor coordonator Carmen Ion, elevi participanți Moraru Cerasela, Doroftei Cristina, Iacob Rareș, Ștefan Elena;
– locul 2 Colegiul Tehnic „Gheorghe Balș” Adjud, profesori coordonatori Fotache Nadia și Apostu Tatiana, Acatrinei Elisabeta, Pătrășcanu Ionuț, Miron Răzvan, Acatrinei Alexandru, Racoviță Daniela, Iordache Gabriel, Condrea Rareș, Matei Vlăduț;
– locul 1 și marele premiu pentru scenariu și dramatizare Liceul de Artă „Gheorghe Tatarrescu” Focșani, profesor coordonator Radu Pocovnicu, elevi participanți Marina Pamfil, Maria Spanu, Elena Sandu, Florian Ionuț Dobrea-Chiriac, Giorgiana Hanu, Ana Emandi, Andrada Coman, Mario Rebega, Ana Calin, Ana Pavlov;
Mulțumim sponsorilor: Decathlon Focșani, Magazinul Your Gift Focșani și invranceaRO.
Premii speciale, pentru sprijinul oferit în reducerea violenței, au fost acordate sportivilor de la Club Sportiv „Unirea” Focșani și CSM Focșani 2007, secția karate (unde se sancționează folosirea violenței), colaboratorilor din Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Vrancea (pentru implicarea în activități comune precum „Pe urmele eroilor noștri”) și elevei Ichim Mihaela, președintele Consiliului Județean al Elevilor (pentru implicarea în exersarea medierii ca soluționare pașnică a conflictelor).
Cu această ocazie ne amintim încă o dată și de tradiția pașnică a poporului român, mai ales astăzi, pentru că la 9 iunie 1848 a fost adoptată Proclamația de la Islaz – programul mișcării revoluționare din Țara Românească – prin citirea sa de către Ion Heliade Rădulescu, cu mai multe puncte ce arată egalitatea tuturor în fața legii și în fața posibilității de a fi ales ca reprezentant al poporului pentru respectarea legii. Prof. dr. psihiatru Aurel Romilă a pus diagnosticul: „Suntem un popor de depresivi conduși de o pătură de psihopați.” Și totuși noi suntem totodată și ceea ce am fost mai înainte și încă mai putem fi, dacă ne asumăm împreună țelurile comune: „Este însă o trăsătură din caracterul românilor și al dacilor, care, cu toate nefericirile istoriei noastre, pare a se fi păstrat aproape neștirbită, deși modificată, la români: aceasta-i un fel de pornire adâncă către neatârnare, o neînfrânată trebuință către libertate.” (vezi „Din psihologia poporului român” de Dumitru Drăghicescu) „Străbunii noștri din veacurile când se închega poporul românesc aici, împrejurul munților dintre Dunăre, Tisa și Nistru, nu cunoșteau jurământ mai mare, decât să-l ia pe Dumnezeu de martor. Pe timpurile acelea, sufletul omenesc era sănătos. Între cer și pământ, dacii știau că zăbovesc puțin, apoi treceau dincolo, la Zamolxe…, iar când s-au făcut creștini, și au început a vorbi limba adusă de romani, au înlocuit gândul păgân, cu nădejdea într-o viață tot veșnică, dar mai senină și mai înaltă decât a păgânilor.Ce cugetă azi un suflet sănătos față de minunea care se cheamă viață omenească?” (Simion Mehedinți în „Duminica Poporului”, Anul 9, nr. 13-14, Duminică 29 martie 1925, p.5). (comunicat din partea consilierului școlar Iulia Soare, coordonatoarea proiectului C.J.R.A.E. Vrancea)