Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea reaminteşte că utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale au obligaţia să transmită datele către Sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare al ANAF. În situația în care există aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, utilizatorii au obligația de a informa organul fiscal prin completarea şi transmiterea „Declarației privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate“ formular F4109. Formularul F4109 se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, până cel târziu în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate. Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se înțelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, în nicio zi din perioada de raportare.
Invităm utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale care nu se conformează prevederilor legale în vigoare să procedeze după caz, fie la transmiterea datelor către Sistemul informatic naţional de supraveghere şi monitorizare al ANAF fie dacă aparatele sunt neutilizate să depună formularul F4109 pentru a nu risca eventualele sancțiuni. Reamintim că nerespectarea obligației de a asigura conectarea la distanță a AMEF, în vederea transmiterii de date fiscale către ANAF, constituie contravenție și se sancționează cu amendă între 8.000 și 10.000 lei, în conformitate cu prevederile art. 10 lit. ff), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. j), din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificările și completările ulterioare. (ANAF)