În ședința de astăzi, Guvernul a aprobat organizarea de concursuri pentru ocuparea a 1.116 posturi vacante sau temporar vacante în instituţii publice locale. „Guvernul a aprobat memorandumul privind prima sesiune de organizare de concursuri sau examene pentru ocuparea de posturi vacante sau temporar vacante în instituţii publice locale. Este vorba de 1.116 posturi vacante sau temporar vacante, toate venite ca urmare a unor solicitări din partea autorităţilor publice locale şi vă pot prezenta câteva detalii în acest sens: pentru salubrizare şi domeniu public 533 de posturi, pentru spitale şi şcoli 207 posturi, pentru asistenţă socială 128 de posturi”, a declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria. Acesta a ținut să precizeze că toate solicitările venite prin memorandum adresat Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației se încadrează în cheltuielile de personal aprobate deja în acest sens.
Trebuie menționat că, în luna iunie, Guvernul a stabilit că nu se vor mai face angajări în sistemul bugetar până la sfârșitul anului 2022. În acel moment, au fost anunțate concursuri în numeroase instituții publice din toată țara, pentru a nu depăși termenul de 30 iunie a.c. Totodată, Executivul a lăsat și portițe de ieșire din dispoziția de interzicere a angajărilor, de care multe instituții publice au profitat între timp. S-au emis și Hotărâri de Guvern în acest sens, iar astăzi s-a aprobat o nouă serie de angajări în sistemul public, până la 31 decembrie a.c.