Cetățenii municipiului Focșani pot solicita și obține documente de la Primăria Municipiului Focșani și electronic, prin intermediul portalului informatic: eportal.focsani.info. Acest portal a fost creat special pentru a reduce aglomerația la ghișee și a crește numărul de servicii electronice oferite către cetățeni. Printr-un simplu click pe eportal.focsani.info, focșănenii au acces online la 19 servicii gestionate de Municipiul Focșani. Această platformă informatică facilitează accesul cetățenilor municipiului la serviciile publice, asigură transparența procesului decizional și eficientizează interacțiunea cetățenilor cu funcționarii Primăriei Focșani prin reducerea timpilor de așteptare pentru obținerea documentelor. Solicitările pot fi depuse electronic de pe orice dispozitiv: telefon mobil – tabletă – desktop. La depunerea unei cereri, cetățenii primesc un număr de înregistrare, informaţie necesară prin care se asigură urmărirea stadiului documentelor. Prin portal este disponibil serviciul de programări online care permite cetățenilor să se programeze la ghișee pentru a beneficia de serviciile oferite de către Primărie. Lista serviciilor electronice disponibile prin portal:
–depunere declarație fiscală pentru stabilirea impozitului pe teren în cazul persoanelor fizice;
–depunerea declarației fiscale pentru stabilirea impozitului pe clădiri de persoanele juridice;
–solicitare certificat fiscal;
–solicitare istoric rol imobil;
–solicitare Certificate de urbanism;
–solicitare Autorizații construire;
–solicitare Certificat de edificare a construcției;
–solicitări de prelungire certificat;
–urbanism sau autorizație construire;
–declarație afișaj reclamă și publicitate;
-eliberarea autorizației de transport;
–eliberarea autorizației de taxi;
–înregistrarea vehiculelor care nu se supun înmatriculării;
–radierea vehiculelor care nu se supun înmatriculării;
–solicitare eliberare Adeverință rol agricol;
–solicitare declarare terenuri;
–solicitare Recepție lucrări contracte noi;
–solicitare eliberare autorizație taxi la înlocuire auto.
Mai mult de atât, pe lângă documentele pe care le pot solicita on-line, cetățenii pot sesiza diverse incidente sau situații cu care se confruntă la nivelul Municipiului care vor fi publicate pe o hartă în sistem geo-spațial (GIS). Noul portal informatic este doar o parte a unui proiect finanțat cu fonduri europene care a vizat digitalizarea administrație publice focșănene.
Proiectul „Viziune şi performanţă prin implementarea unor instrumente de planificare strategică, sisteme de managementul calităţii /performanţei şi a unor sisteme informatice inovative la nivelul Municipiului Focşani” s-a desfășurat în perioada 21 noiembrie 2018 – 21 decembrie 2022, ȋn baza contractului de finanţare semnat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. Proiectul a fost cofinanțat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014 – 2020. Valoarea totală a proiectului – 4.229.441,77 lei, din care valoarea finanţării nerambursabile – 4.032.897,23 lei. (sursa: Primăria Focșani)