O firmă de cercetări sociologice a realizat un sondaj în rândul oamenilor de afaceri cu privire la propunerea Guvernului (deocamdată doar la stadiul de discuție) de taxare suplimentară a valorii tichetelor de masă acordate angajaților cu CASS 10%. Rezultatele studiului sociologic arată că mai mult de jumătate dintre companiile care oferă acest beneficiu vor reduce sau vor stopa creșterea valorii nominale a tichetelor de masă. ”Noile măsuri fiscale propuse de Guvern au impact pentru întreg sectorul de business, aşa cum este decizia de taxare a tichetelor de masă cu CASS 10%. Companiile angajatoare care oferă acest tip de beneficiu extra-salarial resimt direct aceste măsuri, tocmai de aceea ne-am dorit să vedem care este perspectiva lor asupra acestui subiect. Rezultatele ne arată că cele mai afectate ar putea fi companiile mici şi mijlocii: mai bine de un sfert dintre angajaţii acestor firme riscă sistarea tichetelor de masă”, a spus Alexandru Zodieru, managing partner la Cult Research, firma care a realizat sondajul.
Reamintim că Guvernul a stabilit ca, de la 1 august a.c., valoarea tichetului de masă să crească de la 30 de lei la 35 de lei, iar de la 1 ianuarie 2024 să ajungă la 40 de lei. Conform sondajului Cult Research, 57% dintre antreprenori spun că vor reduce sau nu vor mai creşte valoarea nominală a tichetelor de masă oferite angajaţilor, o treime intenționează să păstreze aceeaşi valoare nominală a tichetelor, iar circa 23% dintre angajatori se gândesc chiar să scadă valoarea nominală a bonurilor acordate angajaților. Studiul sociologic mai arată că jumătate dintre firmele participante la sondaj ar putea decide să crească preţul final al produselor sau al serviciilor pe care le oferă, dacă Guvernul va aproba CASS 10% pentru tichetele de masă. Mai mult, în cazul introducerii / majorării de taxe și impozite, mulți antreprenori (în special din sectorul IMM-urilor) iau în calcul renunțarea la acordarea tichetelor de masă.
Studiul Cult Research privind impactul aplicării măsurii de taxare suplimentară cu CASS 10% a tichetelor de masă a fost realizat pe un eşantion reprezentativ de 405 firme private din România, iar marja de eroare este de 4.9%. (sursa: ZF)