vineri, noiembrie 22, 2024
AcasăSocietateAtenționare: infractorii din mediul online continuă să se folosească de rețelele de...

Atenționare: infractorii din mediul online continuă să se folosească de rețelele de social media pentru a întinde capcane utilizatorilor

Primul pas îl reprezintă compromiterea unui cont de utilizator pe rețelele sociale. Ulterior, aceștia pot analiza conversațiile din contul respectiv pentru a copia stilul de adresare al titularului legitim și, totodată, pentru a înțelege ce contacte din lista de prieteni ar fi susceptibile să trimită rapid bani cu ‘împrumut’.
Mai departe, așa cum se poate observa din capturile de ecran atașate, atacatorii scriu mesaje private către prieteni care ar putea oferi acest ajutor financiar imediat. Desigur, ei pot folosi diferite scenarii în care oferă explicații vagi cu privire la motivele pentru care au nevoie de acei bani (ex: ‘am cardul blocat/am contul blocat’). Vorbim despre o tehnică de inginerie socială care se bazează pe buna credință și dorința de a ajuta un prieten la nevoie. Odată activată emoția, scutul de securitate poate deveni inactiv, iar potențialele victime nu mai fac verificările necesare.
Pentru a primi bani, atacatorii se folosesc de metoda de plată prin link de Revolut, tocmai pentru a evita depistarea faptului că este o tentativă de fraudă. În cazul serviciului Revolut, fiecare cont este asociat unui număr de telefon, astfel că atacatorii ar trebui să aibă acces și la acel cont. În schimb, ei cer acest link de plată pe care ulterior îl accesează și direcționează banii în conturile lor.
RECOMANDĂRI
Fiți vigilenți atunci când primiți astfel de mesaje care cer un ajutor în bani prin mesaje private, chiar dacă cererea vine de la un prieten, familie sau o cunoștință! Este posibil ca acel cont să fi fost compromis, iar în spatele acestor mesaje să se afle chiar atacatorii.
Verificați întotdeauna dacă discutați cu titularul legitim al contului! Puteți să verificați acest lucru accesând un canal de comunicare alternativ, eventual apelându-l telefonic.
Dacă ați căzut în capcană, anunțați imediat banca (în acest caz Revolut) pentru a încerca blocarea tranzacțiilor și pentru a oferi detaliile necesare pentru analiză.
În cazul în care ați suferit o pagubă materială prin această metodă, depuneți o plângere la cea mai apropiată secție de Poliție și, nu în ultimul rând, notificați DNSC pe email (alerts@dnsc.ro) sau prin apel telefonic la 1911, acolo unde puteți discuta și cu un operator care vă poate îndruma către pașii necesari în astfel de cazuri. Echipa noastră va analiza metoda și va emite imediat o avertizare pentru ceilalți utilizatori. Nu în ultimul rând, anunțați acei prieteni care și-au pierdut accesul la contul de social media și raportați acele conturi către rețeaua socială ca fiind compromise!
Antrenați-vă să depistați și să evitați amenințările din mediul online pe site-ul proiectului de conștientizare Siguranța Online, www.sigurantaonline.ro, inițiativă lansată de Directorat, Poliția Română și Asociația Română a Băncilor (ARB) alături de parteneri din mediul privat. (Directoratul Național de Securitate Cibernetică)

ARTICOLE SIMILARE

- Advertisment -

- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu