Cât de eficiente sunt mașinile electrice. Cheltuielile de operare s-au redus de la 3.200 de lei/autoturism la 1.200 de lei/bucată.
„În doi ani am schimbat doar lichidul de parbriz. N-au avut nicio defecțiune”, a explicat Viorel Blăjuț, administratorul Iașisting, companie care în 2021, o decizie radicală: a înlocuit mașinile cu motor termic cu altele electrice. Viorel Blăjuț a cumpărat 32 de Renault Zoe, câteva Kangoo și Spring, toate electrice. După plata ratelor de leasing, timp de trei ani flota electrică va aduce firmei o economie de 3 milioane de lei. Acum, cu tot cu energia consumată și cu valoarea de leasing (350 de euro/lună), cheltuielile cu mașinile sunt mai mici decât înainte, când se foloseau motoare termice.
Firma ieșeană Iașisting a luat, în 2021, o decizie radicală: a înlocuit mașinile cu motor termic cu altele electrice. „Apropiații îmi spuneau că mașinile electrice nu au niciun viitor, că e cea mai mare greșeală. Chiar am păstrat câteva mașini cu motor clasic de frica faptului că nu vor face față electricele”, a explicat Viorel Blăjuț, acționarul majoritar al firmei Iașisting. La doi ani de la achiziționare spune că este una dintre cele mai inspirate investiții pe care le-a făcut vreodată, cu beneficii neașteptat de mari.
Articolul complet poate fi citit pe PRESShub.