Drumul Expres Focșani-Brăila, prima arteră importantă care se va lega Autostrada Moldova de podul suspendat peste Dunăre Brăila-Tulcea, va costa, în total, 1 miliard de euro. Potrivit Companiei Naționale de Investiții Rutiere, Drumul Expres Focșani-Brăila va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), Tulcea și Constanța. Drumul Expres Focșani-Brăila va avea o lungime de 73 kilometri, iar durata contractului va fi de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție. Drumul Expres va avea două benzi pe sens, acostament consolidat și parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană. Pe traseu sunt prevăzute șase noduri rutiere și 57 de structuri (poduri și pasaje).
Recent, au fost scoase la licitație proiectarea și execuția acestui drum. Un miliard de euro pentru proiectarea și execuția celor 73 de kilometri de drum expres înseamnă aproape 14 milioane de euro/ kilometru, într-o zonă de câmpie. „O dată, acest boom de lucrări finanțate prin programul de transport, prin PNRR, cât și faptul că programele [de tip] PNRR în toată Europa au necesitat resurse și majoritatea țărilor investesc în construcții. La asta se adaugă și conflictul din Ucraina care a crescut prețurile la materiale. Totul a fost o escaladare, tot ce înseamnă materiale, manoperă, transport. De altfel, eu acum vreo 2-3 ani, când aveam acele ședințe de la CNAIR cu proiectanții, am spus încă de atunci că acea criză a forezelor care făceau studiile geotehnice la vremea respectivă – care nu se găseau – se va transpune în criza materialelor și a manoperei și utilajelor la execuție și am ajuns în momentul ăla când există această această competiție pe firme, practic în piață prețurile cresc, dar o analiză realistă vom putea face abia la final, vedem prețul plătit la final pe lucrare”, a explicat directorul CNIR, Gabriel Budescu, pentru Hotnews.
Articolul integral pe acest subiect poate fi citit pe hotnews.ro.