vineri, noiembrie 22, 2024
AcasăFocsani”Deschis pentru incluziune”, un proiect Erasmus+ implementat de Școala ”Anghel Saligny” Focșani

”Deschis pentru incluziune”, un proiect Erasmus+ implementat de Școala ”Anghel Saligny” Focșani

Implementarea proiectului KA122 ERASMUS+ “DESCHIS PENTRU INCLUZIUNE” în cadrul Școlii Gimnaziale ”Anghel Saligny” a avut un impact direct asupra întregii comunități școlare, cu precădere asupra perspectivei de abordarea a problematicii incluziunii copiilor cu cerințe educaționale speciale. Coordonatorii proiectului, profesorii Grigoriu Elena- Ramona și Vucmanovici Rodica, s-au bucurat, pe toată durata desfășurării acestuia, de sprijinul activ al unei numeroase echipe, susținută îndeaproape de către d-l director al școlii, prof. Mircea Lazăr. Membrii echipei de implementare au participat la schimburi de experiență, ateliere de lucru și cursuri, în scopul de a disemina în rândul cadrelor didactice exemplele de bune practici aplicate în țări precum Italia, Spania și Portugalia.

Vineri, 27 septembrie  s-a desfasurat workshopul Deschis pentru Incluziune, găzduit de către Biblioteca Școlii Gimnaziale ”Anghel Saligny” și coordonat de către experții invitați, Angela Scagliusi și Mirela Bacita, profesori de sprijin, respectiv limbă engleză, la Institul A. Gramsci – J. M. Keynes din Prato, Italia. În deschiderea lucrărilor, au luat cuvântul, alături de d-l director al școlii, prof. Mircea Lazăr, d-na inspector școlar general prof. Livia Silvia Marcu și d-na inspector școlar general adjunct, prof. Lauriana Ailincuței, reprezentați ai IȘJ Vrancea, d-na director al Casei Corpului Didactic, prof. Gabriela Daniela Marchitan și, nu în ultimul rând, d-na Ecaterina Galoiu, profesor itinerant la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ”Elena Doamna”. Fiecare dintre aceștia a subliniat faptul că incluziunea este un imperativ al societății contemporane. De asemenea, au apreciat deschiderea Școlii Gimnaziale ”Anghel Saligny”  de a răspunde  acestei provocări.

În prima parte a atelierului de lucru, profesorii Angela Scagliusi și Mirela Băcița, au facilitat auditoriului cunoașterea cadrului legal al sistemul educațional din Italia, respectiv modul în care susține incluziunea elevilor cu cerințe educaționale speciale, activitatea echipelor interdisciplinare în aplicarea instrumentele si metodele de lucru utilizate pentru a sprijini dezvoltarea  acestor elevi. În cea de a doua parte, d-na profesor de sprijin, Angela Scagliusi, a prezentat exemple concrete ale lucrului cu elevii, materiale și strategii didactice care reușesc să mobilizeze atât elevii tipici, cât și pe cei atipici, astfel încât aceștia din urmă să-și valorifice potențialul existent. În final, cadrele didactice prezente au fost antrenate în jocuri de rol, jocuri folosite de către echipa interdisciplinară din Italia pentru participarea elevilor atipici în  studiul operei lui Dante Alighieri, ”Divina Comedie”. Studiile arată  că discriminarea împotriva copiilor cu nevoi speciale, se reduce atunci când incluziunea este corect implementată, așadar ne dorim să creăm un mediu școlar sigur, bazat pe sprijin reciproc și colaborare.


ARTICOLE SIMILARE

- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu