luni, octombrie 21, 2024
AcasăEconomicMarii retaileri nu sunt de acord cu plafonarea adaosului comercial la toate...

Marii retaileri nu sunt de acord cu plafonarea adaosului comercial la toate produsele procesate în România

Având în vedere declarațiile Ministrului Agriculturii – Florin Barbu din conferința de presă susținută în data de 15.10.2024, potrivit cărora „Toate produsele care sunt procesate în România vor avea adaos comercial plafonat printr-o Ordonanță de Urgență. (…) Vorbim de zeci de mii de produse cu adaos plafonat (…)”, menționăm următoarele:

  • Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) respinge categoric orice măsură de plafonare asupra produselor alimentare, întrucât intervențiile de acest gen fac foarte rău piețelor pe întregul lanț alimentar;
  • Menționăm că este deja în vigoare până la 31.12.2024 o OUG de plafonare a adaosului comercial la mai multe categorii de produse alimentare ce a fost prelungită de mai multe ori și care afectează deja piețele de mult timp;
  • Până în prezent, AMRCR nu a fost consultată în niciun fel cu privire la o posibila astfel de măsură abruptă;
  • Așa cum România s-a angajat la momentul semnării Tratatului de Aderare la Uniunea Europeană, precum și în negocierile de aderare la OCDE (Organizatia pentru Cooperare și Dezvoltare Economica), libertatea comerțului trebuie garantată, iar prețul produselor trebuie sa fie exclusiv rezultatul cererii și ofertei, a liberei concurențe pe piață, iar orice măsuri de intervenție asupra mecanismelor economice de formare a prețurilor pentru „zeci de mii de produse alimentare”, va distorsiona grav piața și va crea dezechilibre majore pe termen lung;
  • Politicile publice de intervenție în mecanismul de formare a prețurilor pot conduce la un sentiment de neîncredere a investitorilor în viitorul economiei românești și pot determina reevaluarea planurilor de investiții sau de expansiune pentru anii următori, începând chiar cu 2025;
  • AMRCR va sprijini asigurarea securității și rezilienței alimentare a României, încurajarea si susținerea producătorilor români prin încheierea de parteneriate cu aceștia, creșterea numărului locurilor de muncă din industria de retail și este un partener corect de discuții pentru autorități;
  • Totodată, AMRCR își reafirmă hotărârea de a se asigura ca modul de formare a prețurilor produselor alimentare este doar rezultatul concurentei libere, a cererii și ofertei; în acest sens, vom colabora strâns cu organizațiile umbrelă naționale și europene din care facem parte și, dacă va fi cazul, vom reacționa prompt la nivel național cât și european cu mijloacele legale pe care le avem la dispoziție pentru apărarea libertății comerțului. (comunicat de presă)

ARTICOLE SIMILARE


- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu