UPDATE Între timp, a avut loc o ședință a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Vrancea, în cadrul căreia s-au adoptat măsurile necesare de restricție de tonaj și, ulterior, de închidere a traficului pe pod. CJSU a decis, printre altele,
– ”închiderea totală a traficului rutier pe podul din beton armat de pe DJ 205D, km 1+405 peste pârâul Cheii din comuna Valea Sării, în perioada 20.11.2024 – 04.12.2024, existând posibilitatea unor rute ocolitoare, astfel:
- Ruta 1: pct. Grumaz – Poiana – Bârsești;
- Ruta 2: pct. Grumaz – Vrâncioaia – Păulești – Tulnici.”
De asemenea, ”administratorul drumului, împreună cu factorii responsabili vor întreprinde demersurile necesare în vederea asigurării condițiilor legale de utilizare a rutelor ocolitoare, precum și pentru semnalizarea corespunzătoare a acestora și a restricționării/închiderii podului.”
Autoritățile județene au decis impunerea de restricții de circulație pe podul peste pârâul Cheii, de pe DJ 205D, pe raza comunei Valea Sării. Constructorul a notificat Consiliul Județean Vrancea cu privire la riscul prăbușirii acestui pod. Deocamdată, s-au impus restricții de tonaj – vor circula doar autovehicule cu masa totală de maximum 7,5 tone. Apoi, între 19 noiembrie și 4 decembrie, traficul va fi închis pentru reparații. În perioada respectivă, vor fi executate lucrări de consolidare pe pod, astfel încât să poate fi redat circulației rutiere.
După podul peste pârâul Cheii, sunt câteva localități cu un total de circa 35.000 de oameni. Aceștia vor avea rute ocolitoare, de mai mulți kilometri, prin comuna Vrâncioaia. De menționat faptul că, în 24 iulie 2020, administratorul DJ 205 D a semnat co firma de construcții contractul de execuție lucrări pentru consolidarea și reabilitarea podului din beton armat peste pârâul Cheii, comuna Valea Sării, în valoare de 4,9 milioane de lei cu TVA inclus. ”La km 1+405, DJ 205D traversează pârâul Cheii printr-un pod în dublu arc din beton armat, cu o lungime de 55,75 m și o lățime de 8 m. Construit în anul 1957, acesta este cel mai mare și mai vechi pod în arc din județul Vrancea, cu o vechime de 63 de ani, având o suprastructură alcătuită din două arce gemene dublu încastrate, realizate din beton armat.”, se menționa într-un comunicat al Consiliului Județean Vrancea de acum mai bine de 4 ani.