Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a postat imagini de pe șantierul Autostrăzii Moldova tronsonul Bacău – Pașcani. Este ultimul tronson din A7 pe care grupul UMB a început lucrările. Ministrul Transporturilor susține că se lucrează în condiții de iarnă pe toate cele trei loturi ale acestui tronson. În această perioadă, se execută lucrări de decopertare, fasonare armături, săpături debleu și aprovizionare cu materiale.
”Stadiile fizice pe cele trei șantiere sunt cuprinse între 23% și 27%.
– Lotul 1 (30,3 km), între Săucești și Trifești-stadiu fizic: 27%;
– Lotul 2 (18,99 km), între Trifești și Gherăeşti-stadiu fizic: 23%;
– Lotul 3 (28,09 km), între Mircești și Pașcani-stadiu fizic: 26,7%.
Pe traseul acestui sector de autostradă, în lungime totală de 77,38 km, se vor construi inclusiv 9 noduri rutiere, 22 de poduri și 2 pasaje. Valoarea cumulată a contractelor finanțate prin PNRR este de 4,68 miliarde lei (fără TVA). În funcție de ritmul de lucru și de mobilizarea din șantiere este posibil ca lucrările să fie finalizate la sfârșitul acestui an sau cel mai târziu în primăvara anului viitor (2026).”, a transmis Sorin Grindeanu.
Reamintim că, anul trecut, au fost deschise circulației rutiere 5 loturi (din totalul de 13) ale Autostrăzii Moldova. Este vorba de lotul Dumbrava-Mizil (circa 21 km) din tronsonul Ploiești/ Dumbrava – Buzău și de cele 4 loturi (circa 80 km) ale tronsonului Buzău – Focșani (cu excepția porțiunii care cuprinde podul peste râul Buzău). În acest an sunt preconizate a se finaliza cele două loturi rămase din tronsonul Ploiești – Buzău, podul peste râul Buzău și tronsonul Focșani – Bacău.