Deputatul european Siegfried Mureșan (PPE / PNL), negociator-șef al Parlamentului European privind Bugetul multianual al Uniunii Europene, a vizitat fabricile producătorilor de automobile Ford România, din Craiova, și Automobile Dacia, din Mioveni. Europarlamentarul a anunțat că instituțiile europene pregătesc măsuri pentru sprijinirea industriei auto din România și din Uniunea Europeană. Măsurile sunt necesare pentru întărirea economiei europene. Datele oficiale arată că industria auto din România reprezintă 13% din Produsul Intern Brut al țării și are peste 200.000 de angajați. La nivelul Uniunii Europene, această industrie reprezintă 7% din PIB și oferă 14 milioane de locuri de muncă, fiind unul dintre pilonii economiei europene. Astfel, sprijinul pentru industria auto este foarte important, mai ales în contextul politico-economic actual de la nivel mondial, precum și din cauza competiției neloialae din China și scăderea cererii. ”Despre aceste lucruri am vorbit cu reprezentanții celor doi mari producători și angajatori din România, Dacia și Ford. Am transmis că, drept prim pas, Comisia Europeană va prezenta, pe 5 martie, un plan de sprijin pentru industria auto. În acest context, consider că este important să revizuim decizia inițială a UE de a interzice autovehiculele cu combustie internă începând cu anul 2035. Evoluțiile recente arată clar că piața nu este pregătită pentru o astfel de decizie într-un timp atât de scurt. În plus, industria auto are nevoie acum de sprijin deoarece restricțiile impuse la nivel european și țintele ambițioase pun o presiune prea mare asupra producției și locurilor de muncă. Deși companiile din România, precum Dacia și Ford, produc cu succes atât modele de autoturisme cu combustie internă, cât și vehicule electrice și hibride, acest proces de tranziție necesită un sprijin suplimentar. Este esențial să oferim ajutor în această perioadă de schimbare prin măsuri treptate și prin asigurarea unui cadru predictibil care să le permită să se adapteze fără a pune în pericol locurile de muncă și stabilitatea economică. Vrem ca tranziția verde să se facă împreună cu industria, nu împotriva ei. Ulterior, ca negociator-șef privind Bugetul UE, mă voi asigura că includem în viitorul buget european noi instrumente prin care să mobilizăm investiții, atât publice, cât și private, pentru modernizarea și întărirea industriei auto din România și din Uniunea Europeană. Mă refer aici mai ales la investiții în infrastructura de încărcare, dar și în cercetare și inovare. Mă voi asigura, de asemenea, că toate aceste noi măsuri și instrumente țin cont de nevoile specifice ale industriei auto românești.”, a transmis eurodeputatul Siegfried Mureșan.
Uniunea Europeană pregătește măsuri de sprijin pentru industria auto / Doi mari producători au fabrici și în România
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -