Programul Rabla pentru autoturisme va suferi o serie de modificări în 2025. Vor fi modificări importante în ceea ce privește cuantumul voucherelor, dar și tipurile de autoturisme care vor putea fi achiziționate. De asemenea, doritorii se vor putea înscrie în program direct, nu prin intermediul dealer-ilor de autoturisme. Aceștia vor intra în aplicația informatică și își genereze singuri voucherul, indiferent dacă discutăm de tipul de motorizare: convențional, plug-in hybrid sau electric. Ar putea fi eliminate din program, totuși, mașinile diesel.
Noul ghid al Programului Rabla a fost semnat de ministrul Mediului, Mircea Fechet. După parcurgerea procedurilor birocratice, programul ar putea demara în luna mai. „Dăm astăzi startul celui mai așteptat, mai longeviv și, probabil, cel mai iubit program: Rabla Clasic și Rabla Plus. Ne propunem să avem un buget mare, de peste 1,3 miliarde de lei alocat în acest an. De asemenea, ne propunem să plătim ecotichete de la 7.000 de lei pentru o motocicletă, până la 25.000 lei pentru un autoturism electric. Ținta noastră este să finanțăm cât mai multe autoturisme nepoluante, cât mai prietenoase cu mediul înconjurător. Așteptăm câteva zile observații și propuneri în legătură cu acest ghid de finanțare, după care putem să demarăm efectiv Rabla 2025”, a declarat Mircea Fechet cu ocazia semnării ghidului de finanțare pentru Programul Rabla 2025.
O altă schimbare în programul pe anul în curs este legată de finanțarea unei sesiuni continue. ”O altă chestiune pe care am discutat-o cu producătorii și importatorii de autoturisme din România este legată de finanțarea unei sesiuni continue. Nu o să mai avem sesiune de primăvară și toamnă. Practic, odată deschis programul, el va funcționa continuu până la epuizarea sumelor alocate, ceea ce generează o anumită predictibilitate de care au nevoie atât românii, cât și producătorii și dealerii de autoturisme”, a precizat ministrul Mediului la Antena 3 CNN.