Importatorul autovehiculelor Citroen a notificat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor cu privire la demararea unei campanii de rechemare în service a unui număr total de 251 de unități, vândute pe piața românească. Operațiunile de remediere vor fi gratuite și vor dura între o jumătate de oră și 4 ore și jumătate. Un lot de mașini chemate la atelierele auto sunt modelele Spacetour și Jumpy IV, 24 de bucăți în total. ”La vehiculele vizate, o posibilă neconformitate a unor garnituri de etanșare de pe caroserie ar putea permite intrarea apei în habitaclu. Operația constă în refacerea etanșării la nivelul acestor garnituri, verificarea prezenței apei în cabină și înlocuirea unor echipamente interioare, dacă este necesar”, spune importatorul.
Al doilea lot de mașini Citroen chemate în service sunt modelele C-elysee și C4 Cactus, produse în Spania. Este vorba de 105 exemplare. ”La vehiculele vizate, o posibilă neconformitate a unei componente interne a unui releu electric ar putea perturba pilotarea demarorului. Aceasta ar putea cauza deteriorarea demarorului prin supraîncălzire. Un risc de incendiu la bordul vehiculului nu poate fi exclus în totalitate. În foarte rare cazuri, ar putea interveni o pornire necomandată a demarorului și, dacă este cuplată o treaptă de viteze, vehiculul se poate deplasa nedorit. Operația constă în controlul releului și înlocuirea lui, dacă este necesar”, au precizat oficialii companiei.
Importatorul a mai anunțat și că sunt ceva probleme la 22 de autovehicule Citroen cu motorizare DW10F, produse în Franța. ”La vehiculele vizate, orientarea papucului cablajului de alimentare a demarorului ar putea fi neconformă. Un contact cu altă piesă metalică din apropiere ar putea cauza un scurtcircuit. Operația constă în adăugarea unei protecții pe acest cablu și fixarea lui pentru a-l îndepărta de suport”, au explicat reprezentanții firmei importatoare.