sâmbătă, noiembrie 23, 2024
AcasăStiri InterneRentierii își pot viza carnetele la APIA

Rentierii își pot viza carnetele la APIA

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează că în perioada 01 martie –
31 august (în zilele lucrătoare) rentierii agricoli trebuie să se prezinte, personal ori prin
mandatar/curator/tutore, la oricare Centru judeţean al APIA, respectiv al Municipiului
Bucureşti, pentru obţinerea vizei aferente anului 2017, pe carnetele de rentier agricol, cu
următoarele documente, în original :
1) carnetul de rentier agricol;
2) actul de identitate al solicitantului;
3) decizia de la comisia de expertiză medicală – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de
boală gradele I și II / decizia de la comisia de expertiză medicală și decizia de pensionare la
limită de vârstă – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală gradele I și II a cărei pensie de
invaliditate devine pensie pentru limită de vârstă;
4) procură notarială autentificată/curatelă/hotărâre judecătorească definitivă şi
irevocabilă din care să reiasă că solicitantul este tutore legal al rentierului agricol, în original,
numai pentru cazurile în care solicitarea vizării carnetului de rentier agricol este făcută de un
reprezentant legal;
5) contractul/contractele de arendare încheiat/încheiate până la data de 30 septembrie
2011, cu respectarea prevederilor Legii arendării nr. 16/1994), cu modificările şi completările
ulterioare, sau încheiat/încheiate după data de 1 octombrie 2011, cu respectarea prevederilor
Codului civil) Legea nr. 16/1994 a fost abrogată prin art. 230 lit. r) din Legea nr. 71/2011
pentru punerea în aplicare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, publicată în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 409 din 10 iunie 2011;
6) extras de cont pe numele rentierului agricol, deschis la oricare bancă de pe teritoriul
României, în lei. (extrasul se depune opţional);
7) declarația pentru obţinerea vizei anuale conform modelului din Anexa la Normele
metodologice de aplicare a prevederilor „titlului XI Renta viageră agricolă” din Legea nr.
247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, norme aprobate prin Ordinul nr. 1272/2005.
Persoana desemnată din cadrul Centrului judeţean al APIA, respectiv al Municipiului Bucureşti,
va verifica conformitatea documentelor originale cu copiile existente la dosar și va certifica pe
copiile documentelor “conformitatea cu originalul”. În cazul în care se constată că datele declarate de solicitanţi nu corespund realităţii, dreptul de a primi rentă viageră agricolă se suspendă până la data completării dosarului conform prevederilor legale în vigoare.
Plata rentei viagere agricole, conform prevederilor art. 6 alin. 1 şi alin. 2, din Legea 247/2005
Titlul XI, se efectuează într-o singură rată anuală, până la data de 30 noiembrie a anului
următor celui pentru care aceasta este datorată, prin raportarea la cursul mediu de schimb
valutar calculat de Banca Naţională a României din anul pentru care aceasta se datorează, prin mandat poştal sau virament bancar.

Renta viageră agricolă încetează la data decesului rentierului. În cazul decesului rentierului,
renta datorată acestuia în anul 2017 poate fi încasată de moştenitorii săi, cu condiţia    respectării prevederilor art.8 din Legea 247/2005 Titlu XI, și a depunerii la oricare Centru
Judeţean al APIA, respectiv al Municipiului Bucureşti, până la data limită 15.10.2018, a cererii
de moștenitor însoțită de următoarele documente justificative:
– carnetul de rentier al defunctului (obligatoriu în original),
– copie a certificatului de deces,
– copie a actului de succesiune (certificat de moştenitor sau certificat de calitate de
moştenitor, certificat de legatar, hotărâre judecătorească de succesiune investită cu
formula ,,definitivă şi irevocabilă”),
– copie B.I/C.I./paşaport al moştenitorului,
– împuternicire/declaraţie notarială din care să reiasă acordul celorlalţi moştenitori privind
solicitarea şi încasarea rentei viagere agricole datorată rentierului (original),
– extras de cont pe numele moștenitorului.
La depunere se prezintă documentele în original în baza cărora funcționarul APIA va certifica pe copia depusă la dosarul rentierului “conform cu originalul”. Pentru persoanele pentru care s-a efectuat plata până la data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este datorată, dar care nu au intrat în posesia rentei, procedura de plată se poate relua și după acest termen până la 3 ani de la data-limită anuală de plată, inclusiv în caz de deces, către moștenitorii acestora. (Serviciul Relații cu Publicul și Comunicare al APIA)


ARTICOLE SIMILARE

- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu