Structurile Inspectoratului General pentru Situații de Urgență din țară se confruntă cu o situație inedită: dotarea cu mașini și echipamente a luat-o înaintea personalului. Conform oficialilor IGSU, există un mare deficit de personal în cadrul inspectoratelor județene. În schimb, în ultimul timp, inspectoratele au primit echipamente moderne de intervenție cu care, însă, nu are cine lucra. Reprezentanții IGSU speră ca Guvernul să aprobe un memorandum prin care să se poată face angajări din sursă externă. „Este în curs de promovare un memorandum pentru încadrarea din sursă externă a soldaţilor şi gradaţilor profesionişti. La nivel naţional, se intenţiona undeva la un număr de 8.400. Să sperăm că obţinem 6.000 şi astfel numărul celor prezenţi în turele de serviciu să crească considerabil şi să avem posibilitatea să încadrăm această tehnică de intervenţie care ne vine în curte. Pentru că dacă înşirăm toate maşinile de pompieri, pe care uneori le vedem înşirate la defilare, o să constatăm că nu avem cu cine să le încadrăm. Le avem, sunt noi, sunt frumoase, dar ne uităm la ele. Ca să iasă pe poartă trebuie să aducem o tură sau chiar două de acasă. Şi totuşi, cineva a doua zi trebuie să intervină. Cine? Că nu mai e nimeni acasă să vină. De aceea, avem nevoie de resurse umane”, a declarat colonelul Mihai Guță, șef de direcție în cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, la o ceremonie la ISU Vâlcea.
- Advertisment -