Vineri 18 ianuarie 2019, Biblioteca Județeană Duiliu Zamfirescu Vrancea și Fundația Progress organizează Cursul de formare pentru 10 bibliotecari publici vrânceni care au intrat în Proiectul Național Ora să ȘTIM. Cursul se va desfășura la Secția pentru copii și tineret a Bibliotecii Județene Vrancea din str. N. Titulescu nr. 12 și va fi susținut de bibliotecara Maria Cristina Olaru – coordonator proiect în Vrancea, cu participarea doamnei Claudia Șerbănuță – manager proiect Fundația Progress. Timp de o zi, bibliotecarii care au dorit să intre în acest proiect vor învăța despre metodologia STEM (prescurtarea din limba engleză pentru Science, Techology, Engineering, Maths), despre alegerea temelor ȘTIM, tehnici de lecturare, modele și metode de desfăsurare a activităților din Proiectul Ora să ȘTIM.
Activitățile cu copiii se vor derula începând din luna februarie în Focșani, Adjud, Mărășești, Panciu, Homocea, Răcoasa, Năruja, Gugești, Bordești, Garoafa și Țifești. În acest proiect, peste 300 de copii vrânceni cu vârsta cuprinsă între 3 și 10 ani vor fi îndrumați de 11 bibliotecari inimoși care vor aplica abilitățile și cunoștințele dobândite la acest curs, în cadrul activităților subsumate proiectului Ora să ȘTIM derulat în biblioteci. Întrebările celor mici legate de știință, tehnologie, informatică sau matematică vor fi soluţionate de bibliotecari cu ajutorul lecturii, prin joc și joacă și prin experimente.
Înscrierile și formarea grupelor vor avea loc în perioada 28 ianuarie – 1 februarie 2019, fiecare grupă fiind formată din 5 – 7 copii (cu vârsta cuprinsă între 3 şi 6 ani), respectiv 10 – 12 copii (cu vârsta cuprinsă între 7 – 10 ani), în funcție de spațiul bibliotecilor.
Biblioteca Județeană ”Duiliu Zamfirescu” Vrancea a aplicat pentru proiectul ORA SĂ ȘTIM, un proiect susținut la nivel european de Deutsche Telekom Stiftung și implementat în România de Fundația Progress, în perioada noiembrie 2018 – iunie 2019. Proiectul se fundamentează pe metodologia STEM – prescurtarea din limba engleză pentru Science, Techology, Engineering, Maths, în limba română ȘTIM: Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică -, metodologie care presupune învățarea integrată a tuturor disciplinelor științifice. Aceasta se caracterizează printr-o metodă activă, aplicată, constructivistă de a „învăța prin a face”.
Proiectul se va desfășura în 12 județe din România: Argeș, Bihor, Dâmbovița, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomița, Mureș, Neamț, Sălaj, Vâlcea și Vrancea și va funcționa inițial până în iunie 2019. În Vrancea s-au alăturat acestui proiect 10 biblioteci publice din localitățile: Adjud, Mărășești, Panciu, Homocea, Răcoasa, Năruja, Gugești, Bordești, Garoafa și Țifești. Toate bibliotecile implicate în proiectul ORA SĂ ȘTIM vor primi seturi de cărți gratuite special selectate şi materiale dezvoltate de Fundația Progress, ce oferă sugestii de activități. Începând cu 1 februarie 2019 bibliotecile vor organiza lunar, câte 6 ateliere, pe două grupe de vârstă 3 – 6 ani, respectiv 7 – 10 ani. (Sursa: Biblioteca Județeană)