Legumele și fructele proaspete sunt alimentele fără de care nu am avea o viață sănătoasă. De acest lucru a fost convins și un tânăr întreprinzător din Focșani, care de aproape doi ani a deschis în Cartierul Bahne din Focșani o unitate unde desface produse agroalimentare, căreia i-a dat denumirea „Aprozar”. Un nume de care cei care am trăit și înainte de 1989 ni-l amintim foarte bine, mai ales că în oraș existau multe astfel de centre comerciale, pe atunci de stat. Costinel Simionescu a lucrat timp de un deceniu în Spania, iar cu agoniseala de acolo a venit în patrie să se apuce de o muncă de pe urma căreia să trăiască împreună cu familia lui. „În Spania, aprozarele sunt la mare căutare. Acolo am văzut succesul pe care îl au astfel de magazine şi mi-am zis că trebuie să încerc. Am închiriat un spaţiu şi l-am amenajat după cum vedeţi, cu produse româneşti. Clienţii sunt foarte mulţumiţi că au piaţa lângă ei şi s-a creat deja o legătură strânsă între noi. Ei ştiu că la mine fiecare îşi alege produsul dorit pe care să-l pună în coş, iar eu mă străduiesc să le aduc produse cât mai proaspete, la preţul care există şi în piaţă”, ne spune Costinel Simionescu.
Aprozarul este extrem de bine aprovizionat tot timpul anului, astfel încât cei care stau în zonă să nu fie nevoiți să bată drumul până la piață. Vorbim de cartof, ceapă, morcov, toate legumele și fructele. Marfa și-o procură de la producători din bazinele legumicole din județul Galați, precum Matca, Barcea sau Corod, iar toamna se aprovizionează de la legumicultorii din Vrancea, de la Garoafa sau Bătinești. Mai mult decât atât, comerciantul are contracte cu producători care vin direct la magazin cu marfa proaspătă. Întreprinzătorul spune că este o afacere de familie care îi asigură un trai decent și încurajează pe producători care au solarii sau sere să își deschidă aprozare.
Despre reînvierea aprozarelor s-a exprimat recent și ministrul Agriculturii, Petre Daea, care a propus să crească consumul de produse fabricate în România şi să creeze o reţea naţională de magazine care să concureze cu supermarketurile străine.