Jandarmeria Română se alătură campaniei SMS 113 – Serviciul de Urgență pentru persoane cu dizabilități de auz și vorbire Prin această inițiativă, Jandarmeria Română vine în ajutorul persoanelor cu dizabilități de auz și vorbire prin acțiuni de conștientizare și vizibilizare în spațiul public a unor soluții pentru rezolvarea unor situații de criză în care se pot afla persoanele vulnerabile. Persoanele cu dizabilități de auz și vorbire pot folosi gratuit numărul unic 113 pentru SMS-urile asociate apelurilor de urgență. În perioada imediat următoare, autovehiculele Jandarmeriei Române vor fi inscripționate cu logo-ul ”SMS 113” – Serviciul de Urgență pentru persoane cu dizabilități de auz și vorbire, campanie inițiată de Serviciul de Telecomunicații Speciale, în parteneriat cu Asociația InfoCons, organizație națională pentru protecția consumatorului. (sursa: Jandarmeria Română)
Serviciul de urgență 113 este funcțional din toamna anului 2015 și este destinat persoanelor cu dizabilități de auz și/sau vorbire, prin mesaje scurte la numărul 113, păstrând caracteristicile serviciului 112 de voce: gratuitate și accesibilitate. Pentru a putea utiliza acest număr este obligatorie înscrierea în baza de date a Serviciului 112. Pentru înregistrare, trebuie depuse următoarele documente: cerere de înregistrare, copia actului de identitate al persoanei cu dizabilități sau al reprezentantului legal, copiile actelor care atestă dizabilitatea și copia documentului care atestă calitatea de reprezentant legal, dacă este cazul. În cazul în care o persoană cu dizabilități are o urgență aceasta trebuie să sune la 112, unde va răspunde un operator, dar nu va iniția un dialog cu aceasta, deoarece va fi identificată automat de sistem ca fiind o persoană cu dizabilități de auz și/sau vorbire. Ulterior, persoana respectivă va primi un SMS cu textul: „Trimiteți SMS la 113 cu urgența și adresa incidentului”, la care va răspunde printr-un SMS la numărul 113, descriind scurt urgența și indicând cu exactitate adresa, inclusiv județul. După transmiterea SMS-ului, STS spune că este posibil ca persoana cu dizabilități să mai primească mesaje din partea operatorului 112 cu întrebări suplimentare, acesta urmând să transmită datele agențiilor de intervenție. De menționat că primul apel la 113 a fost făcut la Focșani, pentru o urgență medicală. În urma apelului la 113, persoana cu dizabilități, care a solicitat ajutorul, a fost transportată pentru îngrijiri medicale la Unitatea Primire Urgențe a Spitalului Județean ”Sf. Pantelimon”.