În ciuda problemelor cauzate de pandemia de coronavirus, anul 2020 a fost unul bun pentru rețeaua de retail Paco Supermarkets. Anul 2020 a însemnat, pentru rețeaua locală de retail, investiții de peste 2 milioane de euro, deschiderea de unități noi și o creștere importantă a vânzărilor. „Trebuie să recunosc că pentru noi pandemia a avut și o parte plină a paharului și trendul de orientare către magazinele de proximitate ne-a ajutat pentru că în ultimii ani creșterea organică a fost tot mai greu de obținut. Astfel, vorbim despre o creștere a frecvenței de cumpărare, mai ales în prima parte a anului când cumpărătorii au ales locațiile noastre în defavoarea magazinelor marilor lanțuri. La începutul pandemiei, avansul de vânzări a fost de 70%, apoi ritmul a încetinit pentru că oamenii își făcuseră deja foarte multe provizii”, le-a explicat administratorul companiei, Feliciu Paraschiv, jurnaliștilor de la Revista Progresiv. Principala investiție a anului trecut a fost magazinul de tip cash&carry. Deschis la finalul lunii noiembrie, acest magazin, situat pe șoseaua de centură a municipiului Focșani, își demonstrează, deja, utilitatea. „În acest moment, valoarea medie a bonului de cumpărături este de cinci ori mai mare decât media unui supermarket și aproximativ 50% dintre clienți sunt revânzători. Am ales să avem un sistem dual de prețuri pentru că ne dorim să atragem și persoane fizice”, spune Feliciu Paraschiv pentru Revista Progresiv.
Potrivit antreprenorului vrâncean, anul 2021 va fi unul al prudenței. Compania Paco își va consolida poziția pe piață, își va moderniza actualele unități și, dacă va fi oportun, ar putea deschide încă două magazine. „Am primit foarte multe cereri pentru extindere în rural, însă prioritatea numărul 1 o reprezintă urbanul. Căutăm zone unde nu avem competitori ca să evităm riscul de canibalizare și locurile acestea sunt din ce în ce mai greu de găsit. De aceea, o soluție pentru dezvoltare în viitor va fi preluarea altor comercianți. (…) Ne va ajuta magazinul cash&carry. Problemele apar când discutăm despre creșterea organică. Însă vom continua cu remodelările, mai avem patru unități de modernizat și aceasta este una dintre prioritățile pentru anul acesta. 2021 va fi însă un an de consolidare și probabil vom stabili direcțiile de dezvoltare și în funcție de cum va evolua criza. Avem un buget de 600.000 de euro, ceea ce ar fi suficient pentru două locații noi, însă nu ne grăbim, mai ales că pe lista provocărilor a apărut și legea sistemului de garanție-returnare care, dacă va rămâne în forma actuală, necesită investiții considerabile.”, susține Feliciu Paraschiv. Materialul complet despre situația actuală și perspectivele companiei Paco îl puteți citi pe revistaprogresiv.ro.
Rețeaua comercială Paco deține 15 magazine în Focșani, Odobești, Vidra și Jariștea, un magazin tip cash&carry pe șoseaua de centură a Focșaniului și un magazin online cu livrare la domiciliu pe bază de comandă telefonică pe raza județului Vrancea.