Calitatea educației pe care un copil o primește până la vârsta de 15 ani este definitorie pentru viitorul său. În anul școlar 2022-2023, NN România și organizația Teach for Romania contribuie la educația a aproape 100 de copii din comunități vulnerabile din județul Vrancea, sprijinind profesorii responsabili de experiența lor de învățare în misiunea de a îmbunătăți calitatea educației.
În România, 1 din 5 copii abandonează şcoala în mediul rural, iar 44% din elevii români suferă de analfabetism funcțional (Testul PISA 2018 – Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică). În același timp, aproape 40% din școlile din România sunt considerate şcoli defavorizate, cu elevi cu risc mare de abandon școlar, performanţă şcolară redusă şi condiţii economice precare. Pentru a susține accesul la educație de calitate pentru copiii din medii vulnerabile, organizația non-guvernamentală Teach for Romania caută și pregătește oameni valoroși, cu sau fără experiență anterioară de predare, pentru a deveni profesori model în învățământul de stat și lideri în educație pe termen lung. ONG-ul a apărut ca răspuns la inechitatea educațională, oferind elevilor șansa la un viitor mai bun prin educație. „În ultimul an, eforturile noastre s-au concentrat pe a aduce în regiunea Moldovei oameni motivați, pasionați, deciși să îi ajute pe copiii din mediile dezavantajate să devină cea mai bună versiune a lor. Sunt oameni care fac și trei ore de navetă zilnic doar pentru a le oferi elevilor motivația de a veni cu drag la școală. Experiența la firul ierbii din ultimii ani ne-a arătat că există o relație de cauzalitate între calitatea educației publice și motivație, cât și între calitatea și nivelul de suport și pregătirea profesorilor. E nevoie să investim constant în oamenii de la catedră pentru a vedea rezultate sustenabile în educație. Ne bucurăm că îi avem alături de noi pe prietenii de la NN România, care susțin doi profesori Teach for Romania în județul Vrancea și oferă elevilor, pe parcursul acestui an școlar, rechizite, materiale didactice, cărți de povești, bibliotecă și timp petrecut împreună”, spune Iulia Pielmuș, Director Executiv Teach for Romania.
Accesul la educație de calitate pentru copiii din zonele vulnerabile înseamnă transformarea în profunzime a societății, contribuind la crearea unui viitor mai bun pentru adulții de mâine. Profesorii pregătiți de Teach for Romania pornesc la drum cu motivația unei relații strânse elev-profesor, care se bazează pe abilitatea de a relaționa cu elevii, pe încredere reciprocă, susținere, entuziasm și încurajare. Teach for Romania merge dincolo de predare și le oferă acestor copii o șansă reală de reușită cu ajutorul profesorilor care devin adevărați mentori.
În anul școlar 2022-2023, alături de Teach for Romania, NN România va contribui la educația elevilor din cinci clase de la școala gimnazială din Mera, județul Vrancea, și va sprijin profesorii în misiunea de a îmbunătăți calitatea educației. Aproximativ 100 de elevi vor avea acces la ore de literație centrate pe nevoile lor, vor învăța cum să aibă o gândire critică, cum să socializeze și să comunice și își vor dezvolta abilități socio-emoționale necesare pentru integrarea lor în societate. „Copiii din comunități vulnerabile au nevoie de toată susținerea pentru a merge la școală și a primi o educație relevantă. Primii ani de școală sunt definitorii în călătoria lor de învățare, iar profesorii care le sunt alături au puterea nu doar să-i facă să prindă drag de învățare, dar și să-i susțină să își continue educația și să deprindă cunoștințele și abilitățile necesare pentru un viitor mai bun. La NN vrem să fim parte din schimbare și, de aceea, punem umărul unde este cel mai mult nevoie pentru a crea, împreună, o experiență educațională care contează”, spune Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Marketing & Operations Officer la NN România. (sursa: Teach for Romania)