marți, noiembrie 26, 2024
AcasăAdministratieAstăzi se lansează cea de-a doua etapă a Programului ”Iluminat Public 2022”...

Astăzi se lansează cea de-a doua etapă a Programului ”Iluminat Public 2022” destinat administrațiilor publice locale

Administraţia Fondului pentru Mediu lansează cea de-a doua sesiune de înscriere a solicitanţilor unităţi administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu în cadrul Programului Iluminat Public. Perioada de depunere a cererilor de finanţare în aplicaţia informatică, împreună cu documentaţia aferentă, începe în 30 decembrie 2022, ora 10:00 şi se va încheia în 31 ianuarie 2023, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului. „Având în vedere faptul că în prima etapă a programului, fondurile alocate au fost solicitate integral, criza energetică cu care ne confruntăm în această perioadă, cât şi interesul deosebit la nivel naţional acordat de către unităţile administrativ-teritoriale pentru accesarea proiectelor care vizează eficientizarea consumului de energie, am emis o dispoziţie de organizare a unei noi sesiuni de înscriere în cadrul programului”.

Conturile create şi utilizate pentru înscrierea în cadrul Programului privind creşterea eficienţei energetice a infrastructurii de iluminat public aferente sesiunii din anul 2021 şi 2022 rămân valabile şi pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanţare în cadrul Programului privind creşterea eficienţei energetice a infrastructurii de iluminat public. Suma alocată sesiunii de finanţare este de 500.000.000 lei. Finanţarea se acordă în funcţie de categoria unităţii administrativ-teritoriale, după cum urmează:
a) pentru comune cu o populaţie de până la 5.000 de locuitori – maximum 1.000.000 lei;
b) pentru comune cu o populaţie de peste 5.001 de locuitori – maximum 2.000.000 lei;
c) pentru oraşe – maximum 3.000.000 lei;
d) pentru municipii de rang 0 – municipiul Bucureşti – maximum 50.000.000 lei;
e) pentru municipii de rang I – maximum 6.000.000 lei;
f) pentru municipii de rang II – maximum 5.000.000 lei”.

Finanţarea se acordă în procent de maximum 100% din cheltuielile eligibile ale unui obiectiv de investiţie şi în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanţi. Dosarul de finanţare în etapa a doua va cuprinde următoarele documente:
a) cererea de finanţare nerambursabilă, semnată cu semnătură electronică calificată bazată pe un certificat calificat emis de un prestator de servicii de încredere, conform Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE de către reprezentantul legal sau de către împuternicitul acestuia;

b) împuternicirea/actul administrativ prin care persoana care va semna cererea de finanţare este mandatată de către reprezentantul legal, după caz;

c) actul de identitate al reprezentantului legal sau al împuternicitului solicitantului;

d) documentul doveditor al deschiderii de către solicitantul aprobat la Trezoreria Statului a contului de venituri încasate de la Fondul pentru mediu, în urma scoaterii la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, şi reprezentând finanţare nerambursabilă a proiectelor pentru protecţia mediului. Contul va avea cod /indicator bugetar 43.02.44/ 43.44.00;

e) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finanţare, în original, în copie legalizată sau în Spaţiul Privat Virtual – SPV;

f) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul solicitantul, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finanţare, în original, în copie legalizată sau emis şi comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanţă;

g) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele solicitantului persoană juridică, de către AFM, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finanţare, sau Pagina 2 din 3 declaraţia pe propria răspundere de unde să rezulte că solicitantul şi-a îndeplinit toate obligaţiile la Fondul pentru mediu, respectiv a depus toate declaraţiile privind obligaţiile la Fondul pentru mediu şi nu are sume datorate la data depunerii dosarului de finanţare; declaraţia va fi dată sub sancţiunea prevederilor penale privind falsul în declaraţii şi va fi asumată prin semnătură electronică de către reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia;

h) DALI/SF pentru obiectivul de investiţii propus, care este întocmit(ă) conform Hotărârii Guvernului nr. 907 /2016, cu modificările şi completările ulterioare. (sursa: AFM)


ARTICOLE SIMILARE

- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu