Utilizatorii din România continuă să fie țintiți de campanii de tip SMishing. Scenariul preferat de infractori în această perioadă rămâne cel al notificărilor prin sms legate de livrarea unor colete, aceștia folosindu-se de imaginea serviciilor de curierat pentru a păcăli potențialele victime. Astăzi vă prezentăm o mostră de SMishing, care se folosește de branding-ul DHL.
– Fiți vigilenți și analizați cu atenție informațiile primite, înainte de a furniza date online! – Asigurați-vă că sunteți mereu pe site-ul oficial, mai ales atunci când furnizați date sau efectuați plăți!
– Evitați accesarea link-urilor sau atașamentelor din mesaje nesolicitate, venite din surse necunoscute!
– Evitați furnizarea la cerere de date personale, date financiare sau date de autentificare, după accesarea unor link-uri venite prin sms, e-mail sau platforme de mesagerie! Tastați numele site-ului pe care doriți să introduceți astfel de date manual în browserul de internet, pentru siguranță!
– Analizați cu atenție corectitudinea gramaticală și de exprimare a textului în limba română!
(Directoratul Național de Securitate Cibernetică)