Atribuirea contractelor de execuție către grupul UMB este contestată de concurență și pe tronsonul din A7 Bacău – Pașcani. O asociere de firme a depus contestații la toate cele 3 loturi ale autostrăzii, în lungime totală de peste 77 de kilometri. Contestatorii cer anularea anunțului de atribuire a contractelor de execuție și reevaluarea ofertei proprii (asocierea Danlin – Intertranscom). Ultima contestație a fost depusă pentru lotul 3 al tronsonului Bacău – Pașcani cu puțin timp înainte de termenul limită. ”Se impune a se avea în vedere că asocierea desemnată câștigătoare în cazul prezentei proceduri este desemnată câștigătoare și în execuția loturilor 1 și 2 (n. r. – ale tronsonului Bacău-Pașcani), precum și în execuția celorlalte 7 loturi atribuite din execuția Autostrăzii A7, Buzău-Pașcani, loturi ce vor fi executate simultan și care au aceeași perioadă de execuție, iar autoritatea contractantă (CNAIR, n.r.) trebuia să verifice capacitatea tehnică generală a acesteia, prin raportare la toate procedurile prin care aceasta a declarat câștigătoare oferta depusă de același agent economic.”, susțin firmele contestatoare. Mai multe detalii, într-un articol publicat de Ziarul de Iași.
De menționat că firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu au fost desemnate câștigătoare pentru execuția a 10 din cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldova (adică mai bine de 3 sferturi din lungimea totală de peste 320 km). Practic, grupul UMB ar trebui să facă autostrada între Buzău și Pașcani. Rezultatele licitației organizate de CNAIR au fost contestate și pe alte loturi, însă până la urmă tot firmele lui Umbrărescu au avut câștig de cauză.