miercuri, noiembrie 13, 2024
AcasăStiri InterneAutostrada Unirii va avea nevoie de multă forță de muncă: câteva zeci...

Autostrada Unirii va avea nevoie de multă forță de muncă: câteva zeci de mii de oameni ar urma să lucreze pe șantierul A8

Se fac pași concreți și pentru începerea construirii Autostrăzii Unirii (A8), care va lega Moldova de Transilvania (Ungheni-Iași-Tg. Frumos-Pașcani-Tg.Neamț-Ditrău-Tg. Mureș). O bună parte din traseul acestei autostrăzi este în zona montană, iar lucrările vor fi mai dificile. În studiul de fezabilitate, Compania Națională de Investiții Rutiere arată că ar fi nevoie de circa 22.000 de muncitori pe secțiunea de munte Sărățeni-Pipirig. Aceasta are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi, cu 38 de tuneluri și aproape 200 de poduri și viaducte. A8 reprezintă unul dintre cele mai complexe proiecte de investiții pentru infrastructura rutieră, și, totodată, o oportunitate pentru dezvoltare economică, reducerea decalajelor și a șomajului, precum și atragerea de noi investiții. Autostrada Unirii are o lungime totală de 304,2 kilometri și va costa peste 4 miliarde de euro.

Astfel, conform datelor din studiul de fezabilitate, pentru secțiunea 1 C Sărățeni-Joseni (32,4 km) necesarul de forță de muncă pe durata execuției a fost estimat la aprox. 6000 de persoane, pentru lotul următor, 1 D Joseni-Ditrău (14,4 km) de 3000 persoane, iar pentru cel mai lung lot al secțiunii de munte, 2 A Ditrău-Grințieș (37,9 km) de 7000 de persoane. Pentru al patrulea lot, 2 B Grințieș-Pipirig (31,5 km), proiectantul a estimat că alte aproximativ 6000 de persoane vor fi implicate în etapa de execuție. Dacă pentru această secțiune montană ar fi nevoie de 22.000 de muncitori, pentru șantierul întregii autostrăzi se estimează un necesar de personal de circa 45.000 de oameni.

Achizițiile publice responsabile din punct de vedere social reprezintă un instrument strategic pentru îndeplinirea politicilor sociale și de ocupare a forței de muncă, iar Compania Națională de Investiții Rutiere a inclus criterii pentru creșterea incluziunii sociale în punctajul acordat pentru atribuirea contractelor Autostrăzii Unirii. ”Industria de profil din România, precum și cea din multe alte țări europene se confruntă cu o provocare economică și socială majoră, respectiv lipsa forței de muncă. În acest sens, CNIR acordă un punctaj suplimentar de 6 % pentru creșterea incluziunii sociale și reducerea șomajului local. Astfel, constructorii care angajează 350 de șomeri din județele Bacău, Harghita, Iași, Mureș, Neamț și Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A 8”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu. (sursa: CNIR)

ARTICOLE SIMILARE

- Advertisment -

- Advertisment -

Cele mai citite

- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu