Se fac pași concreți și pentru începerea construirii Autostrăzii Unirii (A8), care va lega Moldova de Transilvania (Ungheni-Iași-Tg. Frumos-Pașcani-Tg.Neamț-Ditrău-Tg. Mureș). O bună parte din traseul acestei autostrăzi este în zona montană, iar lucrările vor fi mai dificile. În studiul de fezabilitate, Compania Națională de Investiții Rutiere arată că ar fi nevoie de circa 22.000 de muncitori pe secțiunea de munte Sărățeni-Pipirig. Aceasta are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi, cu 38 de tuneluri și aproape 200 de poduri și viaducte. A8 reprezintă unul dintre cele mai complexe proiecte de investiții pentru infrastructura rutieră, și, totodată, o oportunitate pentru dezvoltare economică, reducerea decalajelor și a șomajului, precum și atragerea de noi investiții. Autostrada Unirii are o lungime totală de 304,2 kilometri și va costa peste 4 miliarde de euro.
Astfel, conform datelor din studiul de fezabilitate, pentru secțiunea 1 C Sărățeni-Joseni (32,4 km) necesarul de forță de muncă pe durata execuției a fost estimat la aprox. 6000 de persoane, pentru lotul următor, 1 D Joseni-Ditrău (14,4 km) de 3000 persoane, iar pentru cel mai lung lot al secțiunii de munte, 2 A Ditrău-Grințieș (37,9 km) de 7000 de persoane. Pentru al patrulea lot, 2 B Grințieș-Pipirig (31,5 km), proiectantul a estimat că alte aproximativ 6000 de persoane vor fi implicate în etapa de execuție. Dacă pentru această secțiune montană ar fi nevoie de 22.000 de muncitori, pentru șantierul întregii autostrăzi se estimează un necesar de personal de circa 45.000 de oameni.