Ministerul Transporturilor și Infrastructurii are prevăzut, în acest an, un buget de 14,1 miliarde de lei, ceea ce înseamnă o creştere cu 9,4% faţă de execuţia din 2020. Numai pentru întreţinerea infrastructurii de transport, ministrul Cătălin Drulă susţine că a fost alocată suma de 1,4 miliarde de lei în proiectul de buget. „Anul acesta am reuşit să creştem la 1,4 miliarde lei partea de întreţinere a infrastructurii feroviare. Avem nevoie de o injecţie de capital şi eu cred că aici Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă poate face diferenţa şi să reparăm aceste magistrale spre Moldova, spre Oltenia, în centrul Transilvaniei. Sunt zone întregi şi magistrale pe care se circulă absolut dezastruos”, a precizat ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă.
În anexa proiectului de buget pe 2021 prezentat în Parlament, dedicată Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, sunt prevăzute mai multe proiecte pentru modernizarea căii ferate din România. Investiţiile în calea ferată sunt vitale pentru viitorul transporturilor feroviare din România, în condiţiile în care această variantă este mai puţin poluantă decât transportul terestru. Printre prioritățile strategice ale CFR se numără și tronsonul care leagă Muntenia de nordul Moldovei și traversează județul Vrancea: ”Reabilitarea şi modernizarea Coridorului IV, ramura sudică (Arad-Caransebeş-Craiova-Calafat) şi a liniei CF Ploieşti Sud-Focşani-Paşcani-Iaşi-Frontieră, Paşcani-Dărmăneşti-Vicşani-Frontieră.”
La finalul anului 2019, România a ajuns la puţin peste 4.000 de kilometri de cale ferată electrificată, cu 450 km mai mult decât avea acum 30 de ani. Viteza de deplasare pe căile ferate din România pentru transporturi de marfă este de 15 km/h, iar pentru transportul de persoane este de 42 km/h. În prezent, România are aproape acelaşi număr de kilometri de căi ferate ca acum 100 de ani.