Guvernul a adoptat o Hotărâre care stabilește forma și conținutul cărții electronice de identitate, ce va fi emisă în sistem informatizat de la data asigurării infrastructurii tehnice necesare (probabil din luna august a.c.). Actul normativ face referire și la cartea de identitate simplă și la cea provizorie. Cartea electronică de identitate se va emite în sistem informatizat, va fi de tip cartelă, tipărită pe o singură faţă, cu lungimea de 105 mm, lăţimea de 74 mm și grosimea de 0,7 mm şi va cuprinde următoarele elemente:
- a) denumirea statului;
- b) denumirea documentului;
- c) seria, compusă din două litere, şi numărul, compus din 6 cifre;
- d) denumirea structurii emitente, respectiv a serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor sau, după caz, a Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date – denumirea abreviată, iniţialele judeţului, după caz, şi codul structurii emitente;
- e) termenul de valabilitate;
- f) fotografia titularului;
- g) codul numeric personal;
- h) numele de familie şi prenumele;
- i) cetăţenia;
- j) locul naşterii;
- k) sexul;
- l) domiciliul.
Cartea electronică de identitate va conține informații înscrise cu privire la:
A. Față
- a) denumirea statului emitent;
- b) tipul documentului;
- c) numele de familie;
- d) prenumele;
- e) genul titularului (F pentru feminin sau M pentru masculin);
- f) cetățenia;
- g) data nașterii;
- h) codul numeric personal (C.N.P.);
- i) numărul documentului;
- j) data expirării valabilității;
- k) semnătura olografă a titularului;
- l) imaginea facială a titularului.
B. Verso
- a) domiciliul;
- b) data emiterii și autoritatea emitentă;
- c) zona de citire automată cu caractere identificabile optic (MRZ);
- d) Zonă Cip.
Cartea electronică de identitate românească conține toate elementele de securitate obligatorii prevăzute de Regulamentul (UE) 2019/1157 al Parlamentului European și al Consiliului privind consolidarea securității cărților de identitate ale cetățenilor Uniunii și a documentelor de ședere eliberate cetățenilor Uniunii și membrilor de familie ai acestora care își exercită dreptul la liberă circulație. ”Noua carte de identitate electronică, pe care cetățenii români o vor putea solicita începând cu luna august, va avea dimensiuni reduse faţă de actualul document și va conține elemente de securitate care vor asigura posesorilor garanția că identitatea nu le poate fi furată, iar instituțiilor publice sau private certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise pe acest document. În plus, prin actul normativ aprobat este prevăzută și simplificarea modalității de obținere a acestor documente, astfel că, dacă autoritatea publică deține deja anumite informații necesare soluționării cererii cetățeanului, acesta nu mai trebuie să prezinte documente doveditoare.”, susține ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode.