În ședința de astăzi, Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a adoptat și un Plan de acțiuni pentru eficientizarea capacității de gestionare a situației în localitățile unde rata de incidență în ultimele 14 zile a cazurilor de COVID-19 este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori. Planul de acțiuni prevede și instituțiile responsabile în situațiile respective.
1. Eficientizarea activităților de prevenire și de limitare a transmiterii noului coronavirus SARS-CoV-2.
1.1 Intensificarea acțiunilor de control efectuate de echipe mixte inter -instituționale, constituite conform Ordinului nr. 244/03.07.2020, modificat și completat prin Ordinul nr. 278/31.07.2020. Permanent: Direcția de Sănătate Publică Vrancea; Inspectoratul Județean de Poliție Vrancea; Inspectoratul Județean de Jandarmerie Vrancea; I.S.U. Vrancea; I.S.C.T.R.; D.S.V.S.A; Inspectoratul Teritorial de Muncă Vrancea; C.J.P.C Vrancea
– Analiza rezultatelor controalelor efectuate se realizează săptămânal.
– Concluziile sunt înaintate Prefectului Județului Vrancea de către Direcția de Sănătate Publică Vrancea
1.2 Verificarea tuturor operatorilor economici care funcționează pe raza unității administrativ-teritoriale, de către Inspectoratul Teritorial de Muncă Vrancea, din punct de vedere al legislației incidente. Permanent: Inspectoratul Teritorial de Muncă Vrancea.
Rezultatele verificărilor vor fi prezentate Prefectului Județului Vrancea săptămânal.
1.3 Intensificarea controalelor în trafic efectuate de către I.S.C.T.R, în cooperare cu Inspectoratul Județean de Poliție Vrancea, Inspectoratul Județean de Jandarmerie Vrancea și D.S.P Vrancea, în mijloacele de transport în comun. Permanent: I.S.C.T.R; Direcția de Sănătate Publică Vrancea; Inspectoratul Județean de Poliție Vrancea; Inspectoratul Județean de Jandarmerie Vrancea.
– Controalele vor fi efectuate pe mijloacele de transport în comun urban și inter-urban.
Rezultatele controalelor vor fi prezentate Prefectului Județului Vrancea săptămânal.
1.4 Organizarea pe întreaga durată a zilei a unor patrule mixte care vor asigura monitorizarea modului de aplicare a legislației incidente. Ori de câte ori este necesar la dispoziția Inspectorului șef al Inspectoratului Județean de Poliție Vrancea
– Inspectoratul Județean de Poliție Vrancea
– Inspectoratul Județean de Jandarmerie Vrancea
– În sprijinul acestor patrule, în anumite zile și pe anumite intervale orare, vor acționa și echipaje din cadrul serviciului rutier
1.5 Organizarea și efectuarea de filtre pe anumite intervale orare, în sistem integrat, pe toate intrările/ieșirile din localitate sau în intersecțiile obligatorii de trecere. Ori de câte ori este necesar la dispoziția Inspectorului șef al Inspectoratului Județean de Poliție Vrancea:
– Inspectoratul Județean de Poliție Vrancea
– Inspectoratul Județean de Jandarmerie Vrancea
1.6 – Intensificarea controalelor cu privire la respectarea măsurii de carantinare/izolare la domiciliu. Permanent: Direcția de Sănătate Publică Vrancea; Inspectoratul Județean de Poliție Vrancea; Inspectoratul Județean de Jandarmerie Vrancea.
1.7 Acordarea de sprijin de către lucrătorii din cadrul Poliției Locale, Inspectoratului Județean de Poliție Vrancea, Inspectoratului Județean de Jandarmerie Vrancea și din cadrul autorității publice locale, la identificarea contacților nedeclarați în cadrul anchetelor derulate de către Direcția de Sănătate Publică Vrancea. Permanent: Poliția Locală; Inspectoratul Județean de Poliție Vrancea; Inspectoratul Județean de Jandarmerie Vrancea.
2. Creșterea gradului de informare și conștientizare a populatiei cu privire la importanța respectării măsurilor specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2.
2.1. Intensificarea comunicării cu privire la importanța respectării măsurilor de limitare a răspândirii noului coronavirus SARS-CoV-2. Permanent: Direcția de Sănătate Publică Vrancea.
2.2. Implicarea autorităților publice locale și a vectorilor de comunicare (medici, preoți, directori unități de învățământ, cadre didactice) în transmiterea mesajului privind importanța respectării măsurilor de limitare a răspândirii noului coronavirus SARS-CoV-2. Permanent: autoritățile publice locale.
2.3. Monitorizarea permanentă în incinta spațiilor comerciale a respectării de către vânzători și cumpărători a măsurilor de conduită socială și prevenție: evitarea aglomerării, păstrarea distanței de 1,5 metri între cetățeni, purtarea măștii de protecție și a mănușilor de unică folosință de către personalul care deservește populația. Permanent: Administratorii pietelor agro-alimentare si operatorii economici având ca obiect de activitate comerțul cu amănuntul.
3. Întărirea capacității de management a autorităților publice locale și a instituțiilor cu atribuții în gestionarea situației.
3.1. Efectuarea unei analize asupra ratei de incidență la 1.000 locuitori și transmiterea acesteia către toate instituțiile implicate în implementarea planului. Zilnic: Direcția de Sănătate Publică Vrancea.
3.2. Desemnarea prin act administrativ de către Direcția de Sănătate Publică Vrancea, a unor ”responsabili de zonă”, care vor asigura legătura operativă dintre primari și instituțiile publice cu atribuții în implementarea planului. De îndată: Direcția de Sănătate Publică Vrancea. (CJSU)